Los bericht bekijken
Oud 1 september 2003, 15:58   #2
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GC
1/ Je vergelijkt LSP met Agalev en beperkt de vergelijking tot cijfers van verkiezingsuitslagen. LSP is nog een erg kleine partij, 10 jaar geleden waren we met slechts 30 militanten!
Heel leuk alsof je doet dat dat hét issue was, maar dat was het niet. Ik vond het alleen hypocriet dat van een partijtje dat een handvol stemmen waard is, een andere verwijt dat ze geen basis hebben. Een betoging zoals bv. de vredesbetogingen die jullie recupereerden als basis beschouwen is ronduit belachelijk. Dat heeft zich trouwens niet vertaalt in een échte basis, namelijk al die duizenden betogers stemden niet op LSP.

Citaat:
2/ LSP-SAP. SAP sprak de kiezers niet aan bij de recente verkiezingen. Er zijn meningsverschillen tussen beide partijen. Onlangs schreef LSP een open brief naar de SAP voor een discussie over deze meningsverschillen:
Inderdaad, en jullie zijn zo extremistisch dat zelfs eenzelfde ideologie tot verdeeldheid leidt. Dat was het punt, dat er meningsverschillen zijn, waarbij de drempel tussen SAP en LSP duizend keer lager ligt als tussen CD&V en N-VA, en dat die niet te overbruggen zijn, zelfs niet voor een flirterig kartel.

Dat is radicaal en fanatiek. LSP pragmatisch? Ik dacht het niet.