Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freetraffic
Allemaal mooi in theorie, maar dat gaat er dan wel vanuit dat er voor iedere werkloze een job binnen zijn profiel bestaat. Wat als dat niet zo is? Ga je dan toch die 50-jarige administratief bediende in de bouw tewerk stellen als er geen administratieve jobs meer zijn?
|
Lees dan nog eens mijn post
Citaat:
Geef ze gedurende een bepaalde periode te tijd om werk te zoeken dat ze wensen, in overeenstemming met hun profiel. Als ze na deze periode (1 �* 1,5 jaar ?) nog geen werk gevonden hebben zal de VDAB hen een job proberen te vinden, eventueel via herscholing.
|
Let vooral op de "eventueel via herscholing". De persoon krijgt voldoende tijd om te zoeken binnen zijn profiel. Daarna moet ingegrepen worden door de VDAB en het profiel verschoven worden. Je pint je vast op administratieve jobs en bouw. Er zijn veel verschillende administratieve jobs en de bouw is zeker niet de enige sector met vacatures. Dus die administratieve kan best een andere administratieve job vinden na herscholing.
Citaat:
Goed, het zal wel zo zijn dat die 250EUR idealiter niet naar het buitenland zou verstuurd worden, maar denk je echt dat dit soort kleine bedragen een nefaste invloed zou hebben op de economie?
Er zijn toch ook Belgen die maandelijks geld storten aan Foster Parents Plan of Artsen Zonder Grenzen of...
|
Nefast zal het niet onmiddellijk zijn, maar elke export van deviezen in deze vorm zou ontmoedigd moeten worden. Bovendien is ontwikkelingssamenwerking een geheel andere vorm van financiering en vergelijk je hier appelen en citroenen. Het geld dat de economisch vluchteling naar huis stuurt zal wellicht zijn familie een betere levensstandaard opleveren. Bij ontwikkelingssamenwerking mag ik er vanuit gaan dat een grote groep op verantwoorde wijze wordt geholpen. In mijn opinie moet ontwikkelingshulp, secundair resultaat, als gevolg hebben dat er minder economisch vluchtelingen naar België komen.
Een economisch vluchteling die maandelijks een flinke som naar zijn familie kan sturen heeft een aanzuigeffect op andere kandidaat economisch vluchtelingen. De families rond de gefinancierde familie zullen het ook overwegen één van hun leden uit te zenden.