2 september 2003, 11:09
|
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sato
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Insider,
Inderdaad zullen er altijd wat jij "fracties" noemt overblijven: daai van Meulenbeek en daai van Anderlecht voelen zich anders dan daai van Saint Josse, zoals protestanten, katholieken en atheïsten ook zich "verschillend" voelen.
Maar zijn dat échte verschillen?? ik zou dat accenten noemen, of atmosfeer…
enz enz.
Dat zegt NIETS over het al dan niet objectief gefundeerd zijn van die klachten, noch over crimineel gedrag van de GANSE bevolkingsgroep.
(mischien wel over hun pedagogische kennis)
|
Minimaliseren is de boodschap.
Citaat:
Er is het verschil in godsdienst en er is het gevoel niet volwaardig te worden aanzien door de Belgen, dat hen zich afzijdig doet houden, maar racisme zou ik d�*t niet noemen. er zijn wél, volgens klassiek patroon, wrijvingen met recentere inwijkelingen vanandere origine (cfr het onbeschaamde 'racisme' van "Oeteke" hier: Hij was hier eerst, en voelt zich geïntegreerd, dus….)
|
Geen racisme van Oeteke dus.. (ik interpreteer de ' ' toch goed?) Wat noem je dan wél racisme?
|
Het racisme van "Oeteke uit zich als hij zegt dat Hitler zijn taak niet afmaakte...tegenover de joden. Zijn wrijvingen met Marokkanen hebben een racistische ondertoon, bepaald door de rest van zijn persoonlijkheid, maar verklaard door dat generatie verschil.
|
samengevat: die vent is een racist, maar in zijn houding t.o.v. Marokkanen speelt er ook nog iets anders mee.
|
|
|