Discussie: Benelux competities
Los bericht bekijken
Oud 30 augustus 2006, 13:27   #20
1880
Partijlid

1880's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weezer Bekijk bericht
Ik heb ff gekeken wat er zoal in jullie Tweede Klasse speelt, dat zouden een paar leuke streekderby's geweest zijn in de lagere klassen zeg! Wat te denken van KVSK United tegen Eindhoven of Helmond Sport, FC Antwerp tegen RBC Roosendaal, Heusden Zolder tegen Fortuna Sittard of MVV Maastricht. Of aan de andere kant Virton tegen de 'topclub' van Luxemburg. Dat is voor zulke clubs leuker dan een uitwedstrijd tegen pakweg Cambuur Leeuwarden of Veendam, dunkt me.

En de CL; ja, dat wordt idd ingewikkelder. Hoe zit dat met bijv. Wales? De 'topclubs' van Wales spelen toch ook in de lagere Engelse divisies. Ik wil België nog niet direct met Wales vergelijken hoor, maar ik weet ff geen beter voorbeeld.
Heusden-Zolder is failliet gegaan en komt nu uit in 4de divisie(Berkenbos is daar Heusden-Zolder geworden). Maar dit terzijde. De topclubs uit wales spelen inderdaad in de Engelse lagere divisies, maar die situatie vind ik niet echt vergelijkbaar. De Vlaamse en Waalse clubs zouden zich kunnen handhaven in een BeNeliga en een club zoals Anderlecht kan zeker meespelen voor de titel. Maar zoals je het al aanhaalde levert een gemeenschappelijke competitie meer interessante duels op, dit zorgt voor meer inkomsten en het niveau stijgt aanzienlijk. Misschien kunnen we eerst beginnen met een BeNE cup, ter vervang van de nationale bekers?
1880 is offline   Met citaat antwoorden