Los bericht bekijken
Oud 30 augustus 2006, 15:46   #65
KrisKras
Banneling

KrisKras's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abou Anis Bekijk bericht
Vooreerst: Limburg Rules! En Maasmechelen Rules Limburg! Laat dat duidelijk zijn

Maar stellen dat er (bijna) geen racisme is of was is de zaken toch een beetje rooskleurig voorstellen.

Ook in Limburgse mijngemeenten hingen tot in de jaren '70 bordjes "Geen Vreemdelingen" op veel plaatsen.
Over Italianen werd destijds identiek hetzelfde verteld als nu over Turken en Marokkanen (en voor de Italianen werd het over Polen verteld).
Wat wel waar is, is dat bij de mijnwerkers en hun familie het wederzijds respect en waardering tussen al die verschillende groepen groot was. Maar Maasmechelen is/was meer dan alleen Eisden Cité.
Idd, maar dat was toen en nu is nu. Geef toe, Voel jij je in een hatende omgeving als je wandelt (ik neem aan dat je van MM bent ) op de pauwegraaf of zo. Als ik op mn gemak door Genk slenter, er is geen enkel kwaad oog dat in mijn richting kijkt. Mensen leven tenminste MET elkaar bij ons. Ben toevallig pas nog in Willebroek geweest, shit man, das een ander sfeertje. Groepjes worden gevormd, maroc bij maroc, belg bij belg... Mensen mengen daar precies niet zoals bij ons, spijtige zaak, daarom dat ik zeg dat al die hatende rasicten eens tot bij ons moeten komen om eens te leren hoe het ook kan.

Ps'ke op je eerste zin: Na Genk dan... hehe
KrisKras is offline   Met citaat antwoorden