Ahja, juist, ik heb het verloop van de zaken niet verteld ondertussen. Ik ben op het laatste nippertje geweigerd door de @#{[@[ VDAB in die opleiding door mijn suikerziekte, wegens fysiek te zwaar !!!! Ik was om te rotten, ik had dat namelijk vanaf het allereerste contact over die opleiding reeds gevraagd of dat een bezwaar kon zijn. Ze hebben mij al die toelatingsproeven laten doen, al het papierwerk in orde laten maken, om dan over ruim week een brief te sturen, dat het toch niet zal gaan...maar dat ze wel werk als poetsvrouw hadden gevonden fulltime.

Ik bedoel als orthopedagogie fysiek te zwaar is en poetsen niet...
Ik ben toen naar VDAB gestapt, heb daar vlammende ruzie gemaakt, kreeg zelfs steun van mensen rondom mij die het hele verhaal meegehoord hebben, ahja, ik was niet echt heel stil/vriendelijk meer.
Ik ben toen thuisgekomen, heb mij bezonnen, en heb toen naar mijn endocrinologe gebeld. Haar advies was toen : "Als VDAB het zo speelt, hoef jij voor mij nooit nog zwaar werk te doen. Je bent altijd bereid geweest te willen werken, om vooruit te komen, als ze je weigeren voor die opleiding/job, hoef jij ook niet te gaan poetsen, dat is volgens mij fysiek nog zwaarder dan." En zij schreef een briefje dat ik totaal geen fysiek zwaar werk niet meer mag uitvoeren om medische redenen.
Ik ben dan op eigen houtje gaan rondzoeken welke opties er nog wel zijn voor mij. Zo ben ik terecht gekomen bij een school die volledige diploma's in de schoonheidsverzorging aflevert. Als ik voor alle modules van de 1ste maal slaag, ben ik op maximum 2j afgestudeerd en kan ik aan de slag op zelfstandige basis. Dus spijtig genoeg, is mij de orthopedagogiedroom afgenomen, maar zal ik deze dan misschien wel kunnen waarmaken. Dan heb ik die VDAB nooit nog nodig. BTW, het was dus op deze opleiding dat ik te horen kreeg bij VDAB, nadat ik hen verteld had dat ik dan dit ging doen, dat het te duur was voor nen dopper, etc.
2de maal dat ik enorm sjagrijnig ben geworden op hen op nauwelijks één week tijd, ik vraag hen toch het geld niet om deze opleiding te gaan volgen. Zeikers zijn het.
Enfin, als alles meezit heb ik dan toch lekker snel mijn diploma op zak en
kan ik voor mezelf werken zoveel ik wil en wanneer ik wil. Life can be good sometimes !!!
Dus dear Karma, vrijwillig proefpersoon ?