Los bericht bekijken
Oud 31 augustus 2006, 22:23   #2
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vooruit Bekijk bericht
Dit is een scenario waar we ook rekening mee moeten houden.

Meer en meer mensen beginnen te beseffen/denken dat een splitsing van het land niet zozeer een kwestie van of? maar van wanneer? is. En al helemaal iedereen beseft dat er extra bevoegdheden naar de deelstaten zullen moeten gaan. Vanaf de dag dat men in Wallonië de indruk begint te krijgen dat het onvermijdelijk is zullen ze er zich zo snel mogenlijk vanaf willen maken.
Wie wil er nu een dag langer samenleven met die rascistische, fascistische, boerse, egoïstische seperatisten?

Hoe meer de franstalige pers schande roept over Leterme en co hoe minder de Walen bij ons willen blijven. Ik weet niet of er een doelbewuste tactiek achter zit of dat het een mooi toeval is, maar door Leterme zijn uitspraken maakt hij niet alleen zichzelf, maar ook 'de vlaming' in Wallonië onpopulair.
Ik ben er echt van overtuigd dat als we vanuit vlaanderen gewoon blijven eisen waar we recht op hebben (meer bevoegdheden, respecteren van de taalgrenzen, ...) de Walen er op en dag zo genoeg van gaan hebben dat ze zelf weggaan. Niemand maakt graag ruzie, zeker als je begint te geloven dat je toch alleen maar kan verliezen.

Ik denk dat ik geen tekening moet maken bij de voordelen hiervaan: Geen onredelijke Vlaamse toegevingen, een grote kans op het behouden van Brussel (met bescherming voor de Franstaligen), ...

Uiteindelijk was het ook slovakije dat zich afscheurde van Tsjechië, terwijl die laatste net de Vlaming in dat huwelijk was.
Wallonië was toch bezig met het opeisen van een corridor zodat ze kunnen afscheuren en vervolgens Brussel opeisen? Of zie ik dit nu verkeerd?
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden