Los bericht bekijken
Oud 1 september 2006, 15:11   #421
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkgroep morkhoven Bekijk bericht
Clusterbommen zijn toch ook bommen, dacht ik. En over de 'zorgvuldigheid van de bombardementen' gesproken: de beelden spreken voor zichzelf.
Neen, die foto zegt mij enkel dat het geen clusterbom is die dat gebouw vernietigd heeft. Wat zorgvuldigheid betreft ben ik niet zoals jij in staat om onmiddelijk te weten bij het bekijken van één foto welke de bedoelingen waren van Tsahal. Ik weet het niet en jij ook niet. Het verschil tussen jij en ik is dat jij altijd bereid bent om het ergste te geloven over Israël.

Wat ik wel weet is dat indien er na één maand oorlog 1000 burgerslachtoffers zijn, dan bewijst dat dat Israël de burgerbevolking niet opzettelijk als doel neemt en niet lukraak peperdure bommen rondstrooit. Als het de bedoeling zou zijn om 1000 Libenezen te doden, dan kan Israël dat gerust op één dag, en zonder clusterbommen.

Oh and by the way, heb je soms ook een verslag liggen die het aantal niet-ontplofte Katiusja's in Israël heeft geteld. De heer Nasrallah - moge Allah hem genadig zijn - zegt dat hij er 4000 heeft afgevuurd. Hoeveel zijn er niet-ontploft blijven liggen en op hoeveel plaatsten? Moet toch een koud kunstje zijn voor mensen die erin slagen om 100.000 bommetjes te tellen op 369 plaatsen. Ik mag hopen dat ze die ook allemaal onschadelijk hebben gemaakt.
Kaal is offline   Met citaat antwoorden