Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re
Atomen, quarks, al die dingen hebben niets te maken met evolutie, evolutie heeft te maken met levende organismen, niet met het ontstaan van het Heelal, de Zon & de Aarde, zolang je dat niet snapt kan ik je ook niet helpen.
Uw laatste vraag is wel van belang, het is namelijk dit die aan de oorsprong ligt van religie & geloof. Doorgaans in de geschiedenis greep de mens naar geloof & religie om de vragen te beantwoorden die hun intellect te boven ging, en doorgaans in de geschiedenis hebben we ontelbare religie's zien komen en gaan.
Jij gelooft in de christelijke god, volgens mij, afgaande van uw posts, waarom geloof je niet in bv Shiva? Een van de vele hindu goden? Waarom ga je ervanuit dat uw geloof het correcte is?
En ik geloof trouwens dat de vraag die je bedoelt niet echt het hoe is, maar het waarom, het zogenaamde "meaning of life", wetenschap houdt zich bezig met hoe alles werkt, en maakt theorie's waarom dit zo & zo werkt, de natuurwetten die we zo ondertussen leren kennen hebben echter, waarom ze zo zijn, worden zelf niet verklaart door wetenschap, omdat het terein van de wetenschap zulke zaken niet kan verklaren.
Wat jij doet is vergelijkbaar met het volgende:
"Waarom is 1 + 1 = 2?"
Volgens jou moet er een reden zijn voor het bestaan, er moet een betekenis aan zijn volgens uw overtuigingen, mijn positie is net het tegenovergestelde, voor mij doet het waarom er niet toe, en is er zelfs geen waarom, volgens mijn stelling is alles ontstaan door toeval.
Je zou kunnen vragen wat de kansen zijn dat de big bang van de eerste keer de resultaten leverde die nodig waren om alles te laten ontstaan, en op die vraag antwoord ik simpel, wie zegt dat de big bang de enige is die ooit gebeurd is?
|