Los bericht bekijken
Oud 2 september 2006, 23:52   #90
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cunning linguist Bekijk bericht
Het Nederlandse uiteraard.
Vlaanderen behoort tot de Nederlandse taalgroep. Ik zie dus geen imperialisme.

Citaat:
Dat is je recht. Nu nog de rest van Vlaanderen zover krijgen. Over welke confederatie heb je het trouwens? Als ik het goed begrijp is Nederland er bij voorbaat uitgesloten?
nee hoor, bij die confederatie mogen zij bij, maar dan ook als onafhankelijke staat en partner.

Citaat:
Daar gaan we weer... Wallonie past economisch en taalkundig veel minder bij Vlaanderen dan Nederland.
economisch weet ik zo niet. Brussel eventjes vergeten? Maar u mist het punt. Ik wil niet met de walen in één staat, evenmin met de Nederlanders noch met eender welk volk. Ik wil een VLAAMSE staat.

Citaat:
Zeg, kan je lezen? Kan je iemand horen behalve jezelf? Ik ben geen Nederlander en geen Vlaming en die symbolen doen me weinig. Maar voor jou is het o zo makkelijk om jezelf te blijven voorhouden of je een kaaskop probeert af te wimpelen die je met een oneervol voorstel lastigvalt.
Kan JIJ wel lezen?
Er zijn ook Vlamingen die heel pro-Bush zijn en Vlaanderen als een soort protectoraat van de VS zien. Zijn dat geen imperialisten?

Citaat:
Ik heb nooit beweerd dat Vlaanderen een soort Nederlands protectoraat moet worden. Alleen een zakelijke ideologievrije gelijkwaardige relatie tussen NL en VL heeft kans van slagen. Wie ogen heeft die zie.
en welke garanties hebben we daarop? geen. Dus tenzij u morgen de revolutie in Nederland afkondigt en daar een Democratische Republiek installeert ga ik niet zitten wachten. Dezelfde redenering gaat trouwens ook op voor Vlaanderen-Wallonië: Alleen een zakelijke ideologievrije gelijkwaardige relatie tussen WL en VL heeft kans van slagen. Been there, done that, didn't work.

Citaat:
Over welke vokerenconfederatie heb je het als je je buurvolk en je taalgenoot zwart afschildert? En wie wil er nou een confederatie met iemand die de underdoginstelling heeft?
zwart afschildert? je hebt blijkbaar zelf toch ook nog wat leesproblemen he?

Citaat:
Je zou je van alles kunnen willen, maar zolang je je als underdog opstelt, kun je er alleen van dromen.
heb jij een obsessie met het woordje 'underdog'? Waar pleit ik voor een underdog positie? Ik pleit net voor een volwassen zelfstandige en soevereine Vlaamse staat die zélf haar plaats zoekt in de wereld in plaats van inderdaad de underdog te zijn in een of andere belgisch-achtige constructie zoals de Verenigde Nederlanden of Europa.

Citaat:
Er is een groot verschil tussen een hongerige underdog en een underdog met een volle maag. De eersten rebelleren, de tweeden zeiken. Jij behoort tot de tweede categorie.
gebrek aan argumenten dus gaan we wat op de man spelen?

Citaat:
Nederland is Holland niet en ik heb het erover dat het samengaan NL en VL dit probleem waarschijnlijk sneller uit de weg ruimt. Maar jij maakt er iets anders van.
En heb je dan ook concrete feiten die de 'waarschijnlijk' ondersteunen of is het giswerk en wishfull thinking?

Citaat:
Die nemen jullie gewoon mee naar het onafhankelijke Vlaanderen.
en die neem jij mee naar een verenigd nederland. Trouwens, als wij onze gang mogen gaan in de Vlaamse Republiek zouden er wel eens een paar zware 'zuiveringen' kunnen gebeuren in het Belze establishment.

Citaat:
Zo simplistisch heb ik deze zaak niet voorgesteld. Die is vaak uitvoerig toegelicht. Wie ogen heeft die zie.
ik kijk, ik zie, ik vind alleen wat vage ideeën maar geen concrete oplossingen.

Citaat:
Pure logica. Mocht er een wil zijn om samen te leven en de relatie te willen laten slagen, moet je bereid zijn om je aan elkaar aan te willen passen en je waar nodig en mogelijk te willen veranderen.
dat geldt dan ook voor vl-wl. Leve Belgique?