Los bericht bekijken
Oud 3 september 2006, 00:01   #154
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Argusx43 Bekijk bericht
Weer een typisch ontwijkend antwoord, wat technisch gebrabbel en we zijn er van af...
...
In tegenstelling tot fantasietjes? Je hebt trouwens nog steeds niet op volgende quote gereageerd:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stephen F. Roberts
"...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Jij beweert dat mijn theorie & opinie net hetzelfde is als het uwe, dat het een geloof zou zijn, ik illustreerde hoe ik mijn theorie bekomen ben, en hoe ik me baseer op de wetenschap om tot mijn conclusie's te komen, conclusie's die ik zonder probleem zal herzien indien nieuwe informatie bekend wordt gemaakt.

In tegenstelling tot jij dus, want jij bent blijkbaar niet instaat om een theorie als evolutie te aanvaarden omdat deze op een of andere bizarre wijze zou conflicteren met uw (blind?) geloof.

Weet je wat Darwin zei in zijn boek?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Charles Darwin
"I see no good reasons why the views given in this volume should shock the religious sensibilities of anyone."
Citaat:
Het is gewoon een feit dat je NIET kunt weten(wetenschap) hoe alles begonnen is of er altijd geweest is!
Correct, net zoals men niet kan weten of er al dan niet een god zou zijn. Waarom sommige mensen kiezen voor wat mijn inziens de minst logische verklaring is weet ik ook niet.

Het is echter niet omdat men iets (nog?) niet kan bewijzen dat men er geen theorieën over kan maken. Men wist vroeger ook niet zeker dat donkere materie bestond, tot men enkele weken terug aan de hand van observatie's kon bewijzen dat dit effectief bestond.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden