Los bericht bekijken
Oud 3 september 2006, 01:09   #155
joadoor
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Ok, als we veronderstellen dat een god entiteit alles schepte, de bron is van alle materie & energie in het universum, dan verplaats je de vraag "waar komt alles vandaan" gewoon naar "waar komt god vandaan", het geloven in god schept in mijn inziens namelijk meer vragen dan antwoorden.

Als je stelt dat god altijd is & zal zijn, waarom zou een god dat kunnen zijn?

Als je stelt dat alles gemaakt moet zijn door god, en dat god "niet gemaakt moet zijn omdat'm er altijd was", waarom kan zoiets wel voor een god, maar niet voor materie/energie?

Ik kan hierbij ook nog Occam's razor gaan bijsleuren, maar ik veronderstel dat je nu wel al zult snappen waar ik naartoe wil gaan met deze argumentatie...

Komt daarboven nog eens bij dat een god entiteit onmogelijk te bewijzen valt (wetenschap kan het bestaan of onbestaan van een god namelijk nooit halen, gezien het principe van een god dit wezen in het imaterieële plaatst)...
Wij kunnen heel moeilijk vatten wat God is, omdat vanuit onze geest (ons voelen en denken) alles polair is. Alles wat we voelen en denken heeft een tegengestelde. God is een éénheid. Maar wij hebben ook die éénheid in ons namelijk onze Ziel. Naargelang wij meer vanuit die ziel gaan handelen en ons denken Weten laten worden en ons voelen Intuitie kunnen wij ook die éénheid ervaren. Wij behoren ook tot die Godheid, zonder ons is die Godheid ook niet meer volledig. Wij zijn even eeuwig als die Godheid, onze energie stopt ook niet met bestaan. Energie transformeert enkel. Ik geloof ook niet dat wij ons klein en nietig moeten voelen tegenover die God. Alleen kunnen wij als individu het Geheel niet zijn en is het Geheel zonder dat éene individu niet volledig. God heeft altijd bestaan maar of wij altijd bestaan hebben als ziele-energie dat weet ik niet. Waarschijnlijk wel maar misschien niet in zo een afgesplitste energie. En inderdaad de wetenschap zal nooit die Godheid kunnen bewijzen, maar vanuit je Weten zul je het wel kunnen ervaren. Wetenschap dat houd ons in denkprocessen en in de dualiteit en Weten is een toestand. Dat kun je niet uitleggen anders is geen Weten meer maar kennis.
Wetenschap kan ook niet vaststellen wat het begin is, er mogen nog cellen onstaan zijn door een toeval van stoffen die bij elkaar komen van waar komen die stoffen dan. Ik geloof ook niet dat de wereld en wij in 7 dagen zijn geschapen ik kan best aannemen dat het een evolutie en materialisatie van eeuwen is, maar de bezieling en de energie komen van hetzelfde Geheel. De mens kan met de kennis dat hij nu heeft veel verwezenlijken maar kan het nooit bezielen.
joadoor is offline   Met citaat antwoorden