Los bericht bekijken
Oud 3 september 2006, 01:43   #157
joadoor
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Apocalyps Bekijk bericht
Dus waar de wetenschap heden nog geen antwoord op heeft, gaan we voor het gemak maar een enthiteit tegenaan kleven? Beetje simplistisch om het maar zachtjes uit te drukken, vindt je niet?
Dat is uw interpretatie er zijn genoeg mensen die ervaringen hebben met ander dimenties en andere technieken waar de wetenschap geen uitleg voor heeft. Heb jij al een techniek zoals astrologie, nummerologie enz. die door de wetenschap als belachelijk worden afgeschildert onderzocht. Hoe meer je die technieken onderzoekt hoe meer je de structuur in de schepping ziet. De wetenschap start van de ik naar de wij-vorm en de esoterie gaat meer vanuit de wij-vorm naar de ik-vorm gaan. Maar er zit evenveel logica in als in de wetenschap. Ik vind het heel denegrerend van u van te denken dat iedereen die in God gelooft het doet vanuit een blind geloof zonder enig onderzoek. En gewoon omdat we het niet volledig begrijpen er gewoon een God op kleven. Ik heb evengoed dingen jaren onderzocht en ik ben even nuchter als u. En dingen waarvan ik de bewijzen niet ervaar, daar ga ik evengoed over twijfelen. Mischien heb je een vertekent beeld van zulke mensen door dat je ons op dezelfde lijn zet met mensen die vanuit één of andere relegie reageren en inderdaad een blind geloof hebben zonder logica.
joadoor is offline   Met citaat antwoorden