Los bericht bekijken
Oud 4 september 2003, 14:19   #25
Kempen
Gouverneur

Standaard

Mr. Georg, ik doe mijn hoed af voor hetgeen U in uw vrije tijd gratis doet.

U weet evenwel ook dat er een hoop welzijnswerkers, strathoekwerkers, en hoe heet men dat tegenwoordig allemaal een belegde boterham verdienen met het "oplossen" van problemen.

Probleem is echter ook dat indien er geen problemen meer zouden zijn, zij het eigen beleg van hun boterham zouden halen. Met andere woorden die mensen hebben er alle belang bij dat de problemen eigenlijk niet opgelost geraken.

Dan stel ik mij ook de vraag of hetgeen U allemaal doet voor die jongeren niet eerder de taak is van hun ouders ?

Ik ben zo gelukkig ergens te wonen dat de kinderen van de buurt op straat kunnen spelen (doodlopende straat) maar als ik 1 van mijn kinderen iets zie doen wat niet mag (bijvoorbeeld in de voortuin van een van de buren rondhangen) dan wijs ik hem zelf terecht. Daar moet dan geen vrijwilliger of (betaalde) straathoekwerker aan te pas komen.

Worden de problemen met andere woorden niet soms wat gemakkelijk op de 'maatschappij' geschoven zodat men niet in de eigen (ouderlijke) boezem moet kijken ?

Zelfkennis is het begin van de wijsheid.

Ik ben graag de gek die meer vragen kan stellen dan 1000, zelfverklaarde, wijzen kunnen beantwoorden

Vlaanderen onafhankelijk
Kempen is offline   Met citaat antwoorden