Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel
Voor een deel van de Belgicistische Vlamingen gaat deze vlieger inderdaad op, superbelgicist en Frankrijk-adept Herman De Croo op kop. Maar dan ook enkel en alleen voor hen.
|
Nee, Z&G, het blijkt uit veel meer. De bestuursstijl bijvoorbeeld.
Maar ik denk dat in een autonomer Vlaanderen de cultuur in al haar aspecten Vlaamser, minder Latijns, zal worden. En daar zal Nederland, denk ik, nog van op kijken.
Ben ik voor aanhechting? In ieder geval nooit op gedwongen wijze, liever gaandeweg via steeds hechtere samenwerking. Kijk ik neer op Vlamingen? Awel, gaat toch heen, liever kijk ik neer op Ollanders (geen Hollanders zonder H maar een scheldwoord voor arrogante exemplaren).
De media lijken mij inderdaad het beste instrument om het begrip heen-en-weer te verbeteren, alleen ZONDER overheidsinmenging.
Bij deze het verzoek aan Stropkeuh om te stoppen hele teksten van andere fora over te plakken en ook nog eens daarmee een communautaire discussie een ander onderwerp te geven. We zouden eens het VB als one-issuebeweging, als voorbeeld van het Vlaanderen dat we hier in Nederland niet moeten, poneren. Het forum zou te klein zijn!
Elk land kent zo z'n one-issue partijen!