Los bericht bekijken
Oud 3 september 2006, 21:51   #12
Desiderius
Minister-President

Desiderius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W Bekijk bericht
In landbouwgebied kan dat toch niet zomaar.
Ikzelf woon in landbouwgebied (allezja, m'n liefhebbende ouders), en we waren van plan te verbouwen, maar het zal niks zijn hoor...
Ach, ge weet toch hoe dat gaat?
Boeren die ermee kappen (vaak geen opvolging), het gros van hun gronden verpachten [aanvulling op hun pensioen]; evt. quota verkopen [het échte kapitaal] samen met het alaam en dan hun oude boerenhof met een paar hectare grond erbij verkopen aan zo'n uitwijkeling voor harde eurootjes. Voor iemand die overweegt om de belachelijke prijzen in Latem op te brengen, is de prijs hier een lacheding. (een klein jaar geleden een machtig mooie villa aan het water weten verkopen voor amper 600 k.; wat omgerekend nog duurder is dan wat ik destijds betaald heb) Boerderijtje wordt nagenoeg volledig gesloopt en dan via allerlei "techniekjes" (de truken van de foor: als ge tips nodig hebt, vraag maar op) volledig herbouwd als een superdeluxe kot met een immense rustieke tuin errond; compleet met paardjes, nostalgische knotwilgjes etc... De boeren in de omtrek zullen af en toe wat graag komen hooien om het allemaal netjes te onderhouden. Grondprijzen swingen hier gewoon de pan uit.

... maar het is hier dan ook supergoed wonen he. Op 10 minuutjes van Gent, vlakbij de autostrades; goed openbaar vervoer; een nog bloeiende middenstand. Kortom: leuk.

Awel... eigenlijk moet er zo goed als niets veranderen. Voil�*, ik weet al waar ik dat bolleke zwart ga maken zie.

Desiderius is offline