Met permissie, maar mijn verwijt in deze is niet tot de moslims gericht, maar wel tot diegenen die de bijbel menen letterlijk te mogen interpreteren, net zoals zij menen de koran letterlijk te nemen.
Jouw citaatjes, waarmee ik je met plezier geholpen heb, bewijzen helemaal niks, Jantje. En wel omdat ik als gelovige, met reeds een half leven ervaring met de bijbel, wel "ietsjes beter" geplaatst ben dan jij om tot een correcte en menselijke interpretatie te komen. En omdat vele moslims, die veel meer ervaring hebben dan jij, eveneens "ietsjes beter" geplaatst zijn tot een menselijke, ja zelfs humane lezing van dat op het eerste gezicht erg bloederige boek.
Net zoals ik die nogal agressieve oudtestamentische verzen lees door een nieuwtestamentische bril, kan ik begrijpen dat er nogal wat moslims zijn die bepaalde agressieve koransoeren lezen door een humanistische bril. Waarom lijkt jou zulks onmogelijk? Of ben je écht zo beperkt, dat je dit niet kan vatten? Stel jij, nét als de echte fundamentalisten, dat al wie er geen letterlijke interpretatie op nahoudt geen echte moslim of geen echte christen is?
Noch Uh-Huh, noch ikzelf zijn de pot die de ketel verwijt.
Jij bent diegene die op basis van
letterlijke lezingen dezelfde conclusies trekt als de
fundamentalisten, en wel omdat zij eveneens de koran, respectievelijk de bijbel
letterlijk interpreteren. Wie van ons gedrieën houdt er nu denkpatronen op na die het dichtst die van fundamentalisten benaderen?
Dank je, meer moest ik niet hebben. Ik heb je precies dáár waar ik wilde...