Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dekoster
Dat het VB een racistische partij is dat weet iedereen intussen. en wettelijk gezien zie ik niet in om het tegendeel te gaan beweren. Vermits het VB in het verleden reeds werd veroordeeld wegens racisme. Maar zelf het tegendeel beweerd.
|
Pas op, pas op...
Er wordt door het VB met woorden gespeeld:
zij stellen telkens "wij zijn niet racistisch", en we zijn daar voor veroordeeld..
Dit is één van hun woordspelletjes: zij zijn veroordeeld op basis van (universeel toegepaste) wetten die racisme, xenofobie, sexisme en homohaat verbieden, tenminste: het verspreiden ervan of het aanzetten ertoe.
Zij spelen spelletjes: zo zeggen zij: "Jij kan me toch niet verwijten van niet met homo's naar bed te willen" Natuurlijk niet! Homohaat is iets anders dan hetero zijn. Maar zo leggen ze dat niet uit hé!
Zo zeggen zij dat ze niet racistisch zijn, en vaak klopt dat ook: zij gaan een stapje verder en haten ook mensen die een andere taal, andere cultuur, andere godsdienst hebben (Islamofobie).
Nu proberen ze de suggestie: "We zijn niet racistisch, dus zijn we onterecht veroordeeld" te doen ingang vinden.
Ik merk inderdaad op dat ze niet te vergelijken zijn met de Ku Klux Klan die het voornamelijk op zwarte medemensen heeft gemunt (één druppel zwart bloed en je bent geen blanke meer).
Toen Dewinter zegde dat hij "een blank Europa wou" merkte hij dat dit bij de mainstream van zijn eigen partij erover was.
Dus gaat het VB een veel vagere, veel ruimere haat tegen vreemdelingen kweken. Je kan ze daar ook moeilijker op pakken...
Vreemdelingenhaat en racisme zijn niet echt hetzelfde. Maar bij het VB is vreemdelingenhaat niet enkel racisme: het gaat verder. Het is dus nog veel erger! En DAARVOOR zijn ze veroordeeld!