Los bericht bekijken
Oud 7 september 2003, 21:07   #43
Aangebrande Phönix
Minister

Aangebrande Phönix's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr
U kan niet ontkennen dat het vrije 'katholieke' onderwijs een broeihaard van racisme is. Ik ben zelf gesproten uit een streng college en had op mijn 18° een verwrongen en elitair wereldbeeld. Daarom stuurde ik met overtuiging mijn eigen kinderen naar een atheneum en nadien naar de VUB. Ik ben thans zeer fier op hun ongecomplexeerde en vrijzinnige levenswijze. Op dat punt ben ik het compleet oneens met de klasse-maatschappij waar de CD&V voorstaat.
Dit is een leugen. Het is een feit dat het vrije onderwijs meerwaarde heeft op gemeenschapsonderwijs, en dit heeft niets met klassen te maken. Wil het zeggen omdat er vrj weinig buitenlanders zitten, dat het een "broeihaard van racisme" is?
Hierover ben ik het dus volledig oneens. Die "meerwaarde" van het vrij onderwijs is er niet. Tenzij u de 'eigendunk' in rekening brengt. Ikzelf ben een oud-student van KUL, VUB/ULB en de ULg. Ik weet dus waarover ik spreek.

Leuven telt zeker veel bekwame profs en departementen. Maar de VUB/ULB ook en de ULg eveneens. Alle belgische uniefs zijn gewoon goed.

Toch verkies ik de VUB/ULB omdat de studenten er veel volwassener en zelfstandiger uitkomen (lees : minder paternalistisch omkaderd en gebrainwasht. En vooral veel socialer gericht).
Het onderwijs evolueert.

Hoe oud ben je, Réné?
En jij Seba, hoeveel streepjes heb je al gezet sinds de dag dat men je met ogen vol ontroering je diploma overhandigde?

Zeg nu niet dat jullie allen nog kindjes zijn he?
Niets was, niets is, niets zal
Aangebrande Phönix is offline   Met citaat antwoorden