Los bericht bekijken
Oud 9 september 2006, 12:17   #1
Duvel
Partijlid

Duvel's schermafbeelding

Standaard Kristien Hemmerechts trekt posters Vlaams Belang los

Schrijfster Kristien Hemmerechts is in Strombeek-Bever (Grimbergen) betrapt op het afscheuren van een affiche van het Vlaams Belang. ,,Het is een scheet in een fles'', aldus Hemmerechts.

Rond 11 uur gisterochtend zag een voorbijganger hoe Kristien Hemmerechts aan het cultuurcentrum een verkiezingsaffiche van het Vlaams Belang lostrok. ,,Ik zag die affiches hangen en moest terugdenken aan mijn kindertijd'', zegt Hemmerechts, die jarenlang in Strombeek-Bever heeft gewoond. Haar ouders wonen er nog altijd.

,,Ik stond aan een hoekje te prutsen toen iemand me aansprak en beschuldigde. Ik ben ook helemaal niet gaan lopen, ik moest mijn vader helpen. Eigenlijk is het niet meer dan een scheet in een fles.''

De lokale afdeling van het Vlaams Belang ziet er veel meer in. Toch zullen ze geen klacht indienen tegen Hemmerechts. Fractieleider Bart Laeremans verwijt Hemmerechts onverdraagzaamheid en verbeten fanatisme. De schrijfster keerde zich in het verleden al meermaals tegen de partij.

Laeremans rakelt een incident van twintig jaar geleden aan de universiteit op om de schrijfster puberaal gedrag te verwijten. Toen scheurde Hemmerechts in haar les een affiche van een Vlaams- nationale studentenvereniging af. ,,Laeremans heeft gelijk: het was puberaal gedrag gisteren, ik moest te veel aan mijn jeugd terugdenken'', besluit Hemmerechts. (THB)
bron het nieuwsblad

die rotte slons toch