Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pwvb
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolter
Zo wordt vandaag de politiehervorming als mislukt verklaard..
Zo werd gisteren Copernicus onder het stof geblazen om het dan met rooie oortjes er terug onderuit te halen..
Zo werden asielcentra aangekocht om ze dan maar terug van de hand te doen...
Zo werden prior zegels in het leven geroepen om ze dan terug af te schaffen..
.................................................. .........
.................................................. .........
Dit is geen ernstig vooruitziend beleid...
|
Met dat laatste ben ik het zeker eens.
Ik wijs er wel op dat de bolwerken van Justitie en Ambtenarenzaken vooral verloederden onder CVP-PSC-auspiciën. Het slecht functioneren van gerecht en politiediensten is heel duidelijk aan het oppervlak gekomen na 4 CVP-decennia.
Wie is dan de grootste schuldige ? Degene die het 40 jaar liet verrotten of degene die een (moeilijke) poging onderneemt om er iets aan te doen ?
Onder druk van de publieke opinie weliswaar.
|
Klopt 100%, de meeste miserie die er nu is die komt niet zomaar uit de lucht gevallen. Maar cd&v wast z'n handen in onschuld.
|
Als U m'n vorige reacties heeft gelezen was ik m'n handen niet in onschuld...
Integendeel , én als enige durf ik toegeven dat de CVP in het verleden fouten heeft gemaakt...
De anderen, die evenzeer regeringsverantwoordelijkheid droegen, wassen blijkbaar hun handen..
Tevens is het zo dat Dehaene deze fouten ook trachtte te herstellen..
Wonderwel was hij op de goede weg en dit inderdaad ten koste van veel inspanningen van de gewone man.
Maar blijven terugkijken op het verleden lost het heden en de toekomst niet op. En daar wringt op dit moment het schoentje bij Paars.
Want we merken dat die vroegere inspanningen in de afgelopen vier jaar werden om zeep geholpen.
Het verleden mag de CD&V niet beletten om nu terechte kritiek te leveren.
Zo kan het falen van de CVP in het verleden het huidige falen zeker niet goedpraten !!!
Ik beoordeel dan ook de huidige politici en burgers moeten oordelen over het huidige beleid, niet over het beleid van twintig jaar geleden.
Want van een ernstig vooruitziend beleid is de laatste vier jaar ook geen sprake..
Evenmin is er sprake van een samenhangend beleid..
Wat gisteren wit was zal morgen weer zwart zijn.
Trouwens , een dergelijke arrogantie van het beleid, zoals het zich nu voordoet, is zelden eerder vertoond...