Discussie: Islam
Los bericht bekijken
Oud 10 september 2006, 19:00   #33
hydra
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ElFlamencoLoco Bekijk bericht
Ik voel met je mee als gelovige: in naam van het recht op vrije meningsuiting moet het tegenwoordig kunnen dat mensen elkaar naar hartelust beledigen en kwetsen.

Maar... en hierin verschil ik sterk van je: ik laat me niet zo makkelijk beledigen en kwetsen. Mijn geloof verheft zich hoog boven laag-bij-de-grondse aanvallen. Misschien zeggen geloofshaters wel méér over zichzelf dan over gelovigen (of het nu moslims zijn, dan wel christenen of nog anders-gelovigen doet nu even niet terzake).

Weet je, beste Hydra, dat ik zelfs zo sterk in mijn schoenen sta dat ik niet doof of blind blijf voor oprechte kritiek vanwege niet-gelovigen. Als zij naar mijn weerwoord willen luisteren, dan ben ik steeds bereid hun dat te geven. Niet met de bedoeling hen te overtuigen, nog minder om hen te bekeren. Gewoon maar in de hoop bij te dragen tot wederzijds begrip.

En nog nooit heb ik mijn toevlucht daarbij moeten zoeken tot het uiten van dreigementen, nog minder tot het daadwerkelijk uitvoeren ervan. Zulks zou juist een teken van zwakheid zijn: nl. dat ik qua geloof net niét sterk in mijn schoenen sta.

Geloof verdedig je niet met het zwaard, maar in de eerste plaats met hart en verstand. Want wat voor zin zou een bekering met het mes op de keel hebben? Nihil, noppes, nul de botten!
Je hebt volkomen gelijk, maar ik raad je aan om de conversaties eens opnieuw te lezen..hier zitten verdommen een paar mensen die gewoon dingen zwieren naar mijn kop en ik moet ze blijven gelijk geven met een glimlach?? No way
hydra is offline   Met citaat antwoorden