Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nubian
1. Ben hier geboren en spreek perfect de taal zowel als de rest van mijn familie(en heb een kleine familie 5 persone)
2. wij hebben ons hier perfect aangepast, niemand loopt hier gesluierd rond, nog beter de vrouwen in mijn familie zijn baas
3. heb nix tegen afbeeldingen van varkens, wat kan mij dat nu schelen
4.ik onderdruk geen vrouwen ben zelf feministen
5. ik ben goe bezig!!!!
6. heb zelf veel rascisme moeten ondergaan door de belgen zelf, zelfs al passen we ons aan , is het nog niet genoeg voor jullie,, ik vraag me soms af wat ik nog meer moet doen,  snik
|
ik ben blij dat je zegt Belgen in het algemeen en geen vlamingen of zo.
Ik word jammer genoeg dagdagelijks geconfronteerd met de marokkaanse way of life.
Er zitten er bij die "geïntegreerd" overkomen, maar hun roots zullen ze nooit achterwege laten. En als puntje bij paaltje komt, zijn ze nog altijd meer marokkaans(ook moslim) dan european.
Dus dat zal er nooit uitgaan, bij ander gemeenschappen heb je dit ook vb chinezen, russen, zuid-amerikanen, enz...
Maar bij maghrebs is het anders, ik denk dat het grotendeels met jullie geloof is die samengesmolten is met jullie cultuur.
Mijn ervaringen heb ik opgedaan met marokkanen al bijna 20 jaar lang, ook bij families in het land van herkomst. Heb ook verschoten v/d hypocrisie binnen de familiekring. En de manier waarop zielige jonge ventjes baas spelen over de moeder. Maar zoals ik al zei, dit is jullie cultuur en heb daar geen probleem mee. Zolang deze blijft in het land van herkomst.
Met kanibalen heb ik ook geen probleem, zolang ze blijven in het land van herkomst.
Toch vreemd dat HEEL europa(wereld) problemen heeft met de maghreb cultuur en wat ze voor staan.