Los bericht bekijken
Oud 9 september 2003, 19:46   #4
dejohan
Minister-President
 
dejohan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Een hol in de grond
Berichten: 5.222
Stuur een bericht via Instant Messenger naar dejohan Stuur een bericht via MSN naar dejohan Stuur een bericht via Yahoo naar dejohan
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen
Alle excuses ten spijt zijn daar maar enkele directe oorzaken.
1- Overdreven snelheid.
2- Slecht onderhoud; vb. remmen aanhanger werken slecht.
3- Slecht stuwen van de lading.

Dus steeds fout van transporteur of chauffeur.
Aangezien dit hier in België dagelijkse kost aan het worden is. Dat dit zowel aan de economie (verlet), als aan de staat, (inzetten hulpdiensten en ploegen) hopen geld kost, zou ik voorstellen deze kosten direct te verhalen op de veroorzaker. Bijkomend zware boetes hanteren voor zowel chauffeur als vervoerfirma. Zelfs intrekken rijbewijs indien vast staat dat de chauffeur onachtzaam was of te snel reed in de gegeven omstandigheden. Bijkomend nog, algemeen overhaalverbod in een straal van ca 1km. op, op en afritten. Bij regen of gladde wegen, algemeen overhaalverbod tussen vrachtwagens onderling.
Toch al dikwijls meegemaakt, bij zware regen of sneeuwval dat het verkeer verzichtiger aandoet en langzaam achter mekaar rechts gaat rijden, er dan toch nog kamikaze piloten met vrachtwagen gewoon door razen alsof er niets aan de hand is.
Ik denk dat jou oorzaken te herleiden zijn tot een té concurentiële transportsector, waar alles snelsnel moet gaan, waar je wel moet sjoemelen en rosico's nemen om overeind te blijven. Ze zouden beter wat meer controleren, en ook de transporteur bovenop de chauffeur boetes geven, en de boetes hoger maken dan de winsten die je kunt krijgen door te sjoemelen.
dejohan is offline   Met citaat antwoorden