Los bericht bekijken
Oud 13 september 2006, 07:04   #2
Gentenaar
Parlementsvoorzitter

Gentenaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groentje Bekijk bericht
Als groene betreur ik natuurlijk het tekort aan fietspaden, erger ik me aan het zware vrachtverkeer door de woonkernen, de inplanting van steeds maar nieuwe industriezones op plaatsen die daar meestal niet voor geschikt zijn, en de voetpaden en dorpskern van Machelen, waar toch nog wel wat verfraaiingswerken zouden mogen worden uitgevoerd. En een echt groot afvalprobleem is er niet, maar goed, ik ben het aan mezelf verplicht te pleiten voor duurdere vuilniszakken, en een extra stimulans aan de lokale middenstand om geen gratis verpakking mee te geven.
waarom in gods naam zou je als groene moeten pleiten voor duurdere vuilniszakken? Al eens gedacht aan de toename van het sluikstorten? Waarom moeten de gewone mensen of de middenstanders opdraaien voor het feit dat de groothandel steeds meer verpakkingsmateriaal gebruikt? Is het leven al niet duur genoeg?
Dit is een voorbeeld van de kortzichtigheid van Groen! Je zou beter pleiten voor een gratis containerpark, gesorteerde afvalophaling promoten, en de prijs van vuilniszakken democratisch houden, want het afval moet ergens naartoe, en niemand wil sluikstorters. En tegelijk nadenken over hoe we iets kunnen doen aan die plastic-gekte, zonder met stomme voorstellen te komen als glazen flezzen gebruiken. Want het transporteren van die glazen flessen en het uitwassen ervan is nog veel milieubelastender dan het verbranden van plastic.