Deze week staat er een aangrijpend interview in de Humo met een vader van een gepeste zoon. De jongen, een zekere Bart (uit Vilvoorde), werd al sinds de kleuterklas gepest. Daarna volgde in de lagere en middelbare school meer van hetzelfde.
Opvallend is dat de school nooit iets (of veel te weinig) heeft ondernomen om het pesten te stoppen.
De jongen is erdoor in de psychiatrie gesukkeld en is er vervolgens helemaal onderdoor gegaan. Op zijn 18de is hij in het station van Hofstade onder een goederentrein gesprongen...
Zijn hier misschien nog mensen die ervaringen hebben met 'pesten op school'? Of zitten hier misschien wel enkele 'pestkoppen'?
Ik weet uit mijn kindertijd dat er ook gepest werd op school. Ikzelf heb nooit gepest of ben nooit gepest geweest, maar ik heb het wel eens gezien. Achteraf heb je natuurlijk spijt dat je er niets aan gedaan hebt, maar als kind doe je dat gewoon niet...
De vader zei ook nog dat er geen enkele wet bestaat tegen 'pesten op school'. Zou dat misschien geen goed gedacht zijn? En hoe zou je dat controleren en bestraffen?