Los bericht bekijken
Oud 13 september 2006, 21:47   #152
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Die dan vanzelfsprekend zoals het PWA-systeem, bovenop uw stempelgeld komen ? Ja, ik heb dan tenminste wat om handen, en ik voel mij niet te beroerd/te schoon of wat dan ook om zoiets te gaan doen. Er is natuurlijk een verschil, ik ben niet werkloos, maar werkzoekend. Klein nuanceverschilletje...
Ik zit dan ook niet stil, volg opleidingen, doe er alles aan om weer aan de slag te kunnen gaan, om zo mijn leven te verbeteren.
Thuiszitten levert buiten stempelgeld niets op, sociaal contacten worden rampzalig, en je doet ook nog eens meer op als je heel der dagen niets om handen hebt. Ik zie het probleem niet goed, buiten dan dat er een hoop mensen zich te goed voelen om iets te doen? Het gaat om de mentaliteit/ingesteldheid van de mensen. Meer niet. En alle geluk zijn we niet allemaal hetzelfde en zijn er heus nog een hoop mensen die actief naar werk zoeken en al blij zouden zijn, moesten ze dit kunnen doen.
PS : Ik weet ook dat er leukere jobs bestaan dan poetsen en strijken, maar tot je iets beters vind, ben je op zen minst al bezig. Wat dan het eigengevoel enkel opkrikt.
Tussen een werkloze en een werkzoekende zit geen verschil hoor!
Het is geen kwestie van "anderen" maar van alle werkzoekende werklozen in te schakelen in het dienstensysteem. Wat toch alweer een wereld van verschil is.
En dat extra loon komt niet bovenop uw dop, het wordt afgetrokken van uw dop als vervangend inkomen.
Dus wie denk dat hij meer zal verdienen zal bedrogen uitkomen.
Wie denkt daar een hoger pensioen van te hebben, is alweer bedrogen.
Vakantie geld of vervangend steungeld? Veel verschil zal het alweer niet maken.
Dus hoop maar dat ze u geen strijkijzer in uw pollen steken, of een dweil.