Los bericht bekijken
Oud 15 september 2006, 19:49   #14
Basy Lys
Minister

Basy Lys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nussbaum Bekijk bericht
Mijn frans is niet zo goed maar zoals ik dat citaat lees zeggen ze dat israeliers Libanon binnen gedrongen waren en daar gevangen genomen. Echter op deze webpagina zegt men:

"The crisis started when, around 9 a.m. local time, Hizbollah launched several rockets from Lebanese territory across the withdrawal line (the so-called Blue Line) towards Israel Defense Forces (IDF) positions near the coast and in the area of the Israeli town of Zarit. In parallel, Hizbollah fighters crossed the Blue Line into Israel and attacked an IDF patrol. Hizbollah captured two IDF soldiers, killed three others and wounded two more. The captured soldiers were taken into Lebanon."

Het lijkt op z'n minst onduidelijk wie er begonnen is. Zoals ik al zei mijn frans is erg slecht en ik kan die link die je geeft niet lezen dus misschien dat daar nieuwe informatie staat die het bovengenoemde weerlegt.
Het artikel in Libération bevestigt dat Hizbollah met de aanval begonnen is: " �* l'initiative du Hezbollah", met een raketaanval gepaard met een overval op een Israëlische patrouille, waarbij drie soldaten vermoord werden en twee ontvoerd. Er werden ook nog vijf soldaten gedood in een gepantserd voertuig (blindé) toen dit op een mijn reed.
Basy Lys is offline   Met citaat antwoorden