Los bericht bekijken
Oud 15 september 2006, 21:07   #61
satiper
Minister-President

satiper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Kiezen tussen kernenergie of alternatieve energie is echt niet zo moeilijk hoor. Maar met kernenergie houden de super machtige rijken alles in de hand en hebben zij een monopolie, met alternatieve energie spelen zij dit monopolie kwijt.
En daar draait het om, geld en macht. En zolang men maar blijft aannemendat alles wat word vertelt juist is kunnen zij hun macht behouden.

En heb je enig idéé hoelang men de afval van de kerncentrales moetzien veilig op te bergen? En wat dit kost of is dat een probleem voor de volgende 100 generaties, als wij maar geen moeite moeten doen en niet verder moeten kijken dan onze neus lang is.
Misschien begrijp je me wel niet helemaal Jantje.

Persoonlijk vind ik het spijtig dat we ons MOETEN behelpen met kernenergie.

Over dat MOETEN kan gediscusieerd worden.
Sommigen zullen zeggen dat we met alternatieve energie ook voortkunnen.
Anderen zullen zeggen dat het met alternatieve energie alleen nooit lukt.

Als de olie en gasvooraden opraken denk ik eerder dat het toch wel zeer moeilijk wordt om onze aantallen waarmee we zijn enkel met alternatieve energie te laten voortleven.
Ik denk dat kernenergie dan wel een (spijtig) verplicht aandeel zal moeten blijven leveren.

Alternatieve energie zou wel ruimschoots volstaan voor minder mensen op aarde.
Een minder aantal mensen op aarde zou tevens een oplossing zijn voor tal van andere problemen.
Als ik spreek over de juiste keuzes maken, is het in eerste instantie aan het terugdringen van ons enorme aantal waarmee we zijn dat ik denk.
Natuurlijk zijn er naast dit terugdringen ook nog tal van andere mogelijkheden waar men tegelijkertijd werk kan van maken.
Zo ben ik volledig akkoord om zoveel mogelijk energie te halen uit alternatieven op voorwaarde dat het nog enigszins efficient is.
Ik ben ook akkoord dat een gespreide energieopwekking inderdaad een goede zaak zou zijn om de concentraties aan macht tegen te gaan en dat dit dit dus best zoveel mogelijk te promoten is.
In verband hiermee herinner ik nog eens aan een zeer kleinschalig initiatief dat ik zelf in deze reeds nam.
satiper is offline   Met citaat antwoorden