Is de titel geen contradictio in terminis?
Persoonlijk vind ik dit geen goede maatregel. 50 per uur is in het grootste deel van de bebouwde kom een goede snelheid, en in de delen waar dit toch nog te snel is kan je nog altijd zones van 30 maken he. Ook de verlaging van 90 naar 70 is in vele gevallen nutteloos en werkt de mensen gewoon op de zenuwen, te meer omdat er dan nog mensen zijn die dan nog eens 20 per beneden de maximumsnelheid gaan rijden om toch maar zeker niet te hard te rijden. Ook hier moet je met het gezonde verstand beslissen of een weg nu wel of niet geschikt is om 90 per uur te mogen rijden. Maar uit mijn eigen ervaring denk ik dat dit in de meeste gevallen wel zo is.
Een dergelijke maatregel leidt volgens mij gewoon naar nog meer onvrede bij de mensen, aangezien ze de verkeersonveiligheid niet bevordert.
Er moet gewoon meer gecontroleerd worden en de straffen moeten bij 'recidivisme' verstrengd worden. Waar er ook meer op gecontroleerd moet worden is op alcohol en drug gebruik in het verkeer, want dit leidt tot vele dodelijke slachtoffers, in combinatie met overdreven snelheid natuurlijk.
Groeten, Lesane.
|