Los bericht bekijken
Oud 17 september 2006, 09:28   #10
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE Bekijk bericht
In ondernemingen, waar de vakbonden ijzersterk zijn, is het natuurlijk niet gemakkelijk, om op tijd de juisten bochten te nemen (ik ken zo'n paar van die gasten)...

Maar dat de gewone consument het al jaren zag aankomen, dat zal wel een feit zijn...

En de "gekke-kikker-kwartaal' types zijn idd de ondergang van vele ondernemingen (maar ze worden wss gedwongen door de 'aandeelhouders')..

Heb onlangs ook gelezen dat hun winst van het laatste jaar nog niet de helft is van het verlies van het voorlaatste jaar... Tja, dan heeft men natuurlijk schatten verdiend (als men de aandelen minstens twee jaar geleden gekocht heeft)...
Ik ken hier een KMO-tje in de buurt ,dat reeds zowat 20 jaar bestaat,en waar nu ook zo een "gekke kikker" aan de macht is,al 3 kwartalen lang.

Die heeft een "fantastische" kostenbesparing bereikt op kwartaalbasis,namelijk enkele van de "oudgedienden",(vermoedelijk "te duur" )buitengekieperd.Kennissen van mij vertelden dat die anciens harde ,efficiente werk(st)ers waren....

Nu zijn we een paar kwartalen verder en "vindt ie geen volk"...de janker

Dat is het verhaal in talloze Vlaamse KMO's vrees ik,ze smijten diegenen die iets kunnen buiten omdat ze "te duur" worden,en al eens hun mond durven openzetten tegen de "patron".Of ze gaan,zoals ik indertijd,zelf weg naar serieuzer-betalende organisaties. En dan staan ze daar,de "patronnekes",ze moeten voortdoen met interimmekes,de kwaliteit van hun produkten onderscheidt zich niet meer van die uit goedkopere landen,integendeel het gaat hard achteruit,......en dan is het allemaal de schuld van "de vakbonden","de doppers",......de "vulzelfmaarin".

Terwijl die vakbonden niet eens binnen raken in betreffende KMO-tjes
kelt is offline   Met citaat antwoorden