Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt
Ik ken hier een KMO-tje in de buurt ,dat reeds zowat 20 jaar bestaat,en waar nu ook zo een "gekke kikker" aan de macht is,al 3 kwartalen lang.
Die heeft een "fantastische" kostenbesparing bereikt op kwartaalbasis,namelijk enkele van de "oudgedienden",(vermoedelijk "te duur" )buitengekieperd.Kennissen van mij vertelden dat die anciens harde ,efficiente werk(st)ers waren....
Nu zijn we een paar kwartalen verder en "vindt ie geen volk"...de janker
Dat is het verhaal in talloze Vlaamse KMO's vrees ik,ze smijten diegenen die iets kunnen buiten omdat ze "te duur" worden,en al eens hun mond durven openzetten tegen de "patron".Of ze gaan,zoals ik indertijd,zelf weg naar serieuzer-betalende organisaties. En dan staan ze daar,de "patronnekes",ze moeten voortdoen met interimmekes,de kwaliteit van hun produkten onderscheidt zich niet meer van die uit goedkopere landen,integendeel het gaat hard achteruit,......en dan is het allemaal de schuld van "de vakbonden","de doppers",......de "vulzelfmaarin".
Terwijl die vakbonden niet eens binnen raken in betreffende KMO-tjes 
|
Als de vakbonden er binnen geraken, dan gaat men nog wat beleven, zoals ik reeds hier en daar vernomen heb... Dan gaan de Poolse ondernemingen hier nog wat zaken komen doen (30% goedkoper met naleving van de belgische en poolse wetten)... Poolse interims, zodat de kmo's onder de voorgestelde aantallen blijven (20 of 50)...
Trouwens moesten de meeste kmo's niet leeggemolken worden door ondernemingen, zoals waarvoor U nu werkt... zouden ze hun personeel wat beter kunnen betalen (maar worden die effectief zo slecht betaald?
Kunnen de grote ondernemingen momenteel het personeel vinden dat ze nodig hebben? Ik dacht het niet...
U verdient, bij manier van spreken, meer op de rug van de werknemer, die bij een kleine(re) kmo tewerkgesteld wordt...
Mijn kennis heeft 2 jaar een persoon opgeleid als verkoopster (die verdiende, alles meegerekend, een kleine 2.500 netto).
Vrijdag heeft ze mijn kennis medegedeeld... Maandag begint ze, omdat hij het toeliet, zelfs wenste - elders...
Daar krijgt ze (van een concurrent) betere voorwaarden, natuurlijk zonder dan mijn kennis eerst gecontacteerd werd...
De concurrent heeft natuurlijk de opleiding niet moeten betalen...
Ah ja, hij had haar natuurlijk maandelijks 10.000 euro netto kunnen betalen... dan zou ze mss nog bij hem zijn