Los bericht bekijken
Oud 17 september 2006, 21:56   #4
Volksstormer
Minister-President

Volksstormer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AVV Bekijk bericht
Van 255 naar bijna 600 kandidaten nu in vgl met vorige gemeenteraadsverkiezingen

Opkomst in 38 gemeenten , slechts 24 bij vorige gemeenteraadsverkiezingen.

Ondanks zware hetze, dreigingen en uitsluiting, geen slecht resultaat zou ik zeggen.

De Vlaams Belang verankering is in volle gang..... tot spijt van wie het benijdt!

Op naar 8 oktober !!
Ik dacht dat het VB na twee incidenten met lokale raadsleden had gezegd van strategie te gaan veranderen. Het wou niet per se meer in zo veel gemeenten opkomen als dat ten nadele van de kwaliteit van het politieke personeel zou zijn.

Ik kan alleen maar hopen dat de kwaliteit van al hun kandidaten hoog is, maar ik vrees ervoor... Partijpolitiek draait nu eenmaal om verkiezingen en door veel meer lijsten in te dienen dan in 2000 zal het VB al zeker vooruitgaan.

Maar na de overwinningsroes zal de kater spoedig volgen. Electoralisme is vergankelijk en kan hooguit de "zweep" leggen op de gevestigde partijen. Nu lijkt het te zijn verworden tot quasi de enige strategie. Er zal NIETS wezenlijks veranderen zonder een voorafgaande metapolitieke (en geopolitieke) revolutie... Het VB zegt trouwens zelf dat er nauwelijks hefbomen zijn op het gemeentelijke vlak om zijn verkiezingsbeloften na te komen.
Volksstormer is offline