Los bericht bekijken
Oud 23 november 2002, 21:33   #152
VL
Gouverneur

VL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Dit is dan de fameuze uitspraak waardoor de herrie weer begon....

Voor Vlaams Blokkerig had er beter gestaan: doordrammerig of iets in die aard. Daar schrikken de mensen inderdaad van.
Er werd echter alweer een negatieve connotatie met het Vlaams Blok opgeroepen. En dat (ook alweer!) door een andere Vlaams-nationalist.
Ik vind het Vlaams Blok zelf ook vaak doordrammerig, zij het eerder over het migrantenthema. Daarom begrijp ik best dat VL die uitdrukking gebruikte. Wetende echter dat het de geijkte wijze is om het Vlaams Blok in de hoek te duwen begrijp ik ook zeer goed dat Duym hier furieus op reageert. Het Vlaams Blok spreekt immers niet over de "republiek Vlaanderen" maar precies eender als de N-VA over een "onafhankelijk Vlaanderen" of in een boek van hun mandatarissen over de "Vlaamse Staatswording".

Het zou je sieren moest je je hiervoor verontschuldigen, VL.

Duym kan ik alleen maar zeggen dat zijn brakende emoticon over de N-VA minstens zo kwetsend overkomt als de uitdrukking " Vlaams-Blokkerig" van VL. De afkorting(en) die Duym gebruikt voor de N-VA zijn evenmin erg vriendelijk.

Ik zeg maar mijn gedacht, jongens. Doe ermee wat jullie willen.
Ik ben trouwens niet van plan om de Vlaams-nationalisten om de haverklap tot betere gevoelens voor elkaar te bewegen.

Superstaaf lijkt daar blijkbaar beter in te slagen...

Knuppel en anderen, je verstaat me mis. Wat ik wilde bedoelen is dat het woord republiek niet echt vertrouwd klinkt bij de gewone mens. Ook al gebruikt het Blok dat woord nauwelijks, toch associëren mensen dat met het Blok. Wat ik bedoelde met Vlaams-Blokkerig. Ik heb het over mensen die, van zodra je Vlaams Blok uitspreekt, enkel denken aan die wat extremere standpunten, aan "de boze man Filip Dewinter". De gewone mens wel te verstaan.

Ik wilde daarmee helemaal het Blok niet door het slijk halen. Ik wilde enkel aantonen dat mensen nogal schrikken van die termen (ook 'Onafhankelijk Vlaanderen') omdat die vroeger alleen met het Blok verbonden waren.

Niets meer en niets minder. Of hoe polyinterpretabel woorden kunnen zijn.

Ik ben geen ruziestoker. Godsvrede. Nooit meer oorlog.

Vlaandern onafhankelijk!

VL is offline   Met citaat antwoorden