Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox
Als je in België gepakt word met alternatieve brandstoffen in je tank, ben je ook niet jarig. Misschien dat er in het wetboek geen uitdrukkelijk verbod staat op deze praktijk, maar ik ben er gerust in, de rechtzaak gaat niet in de media komen, en verloren worden door de alternative brandstofgebruiker.
Voorbeeldje, Rode mazout is effectief diesel, maar met een kleurstofje. Als je morgen je duur betaalde diesel zelf rood kleurt, gaat de staat geen moeite doen om uit te vogelen welke kleurstof het is, maar ga je leggen als een kieken.
Jantje, je rijdt op gas. LPG, ga ik van uit.
Stel dat je biogas in je tank kan steken. Dat komt quasie gratis uit stortplaatsen omhoog geborreld. Toch mag je dat niet ongetaxeerd als brandstof voor voertuigen gebruiken.
Op de inschrijvingskaart staat dit specifiek vermeld.
Stel dat je het gekeurd krijgt- twijfelachtig, probeer maar als particulier een typegoedkeuring te krijgen voor een aardgas of PPO voertuig te krijgen- dan moet je nog steeds een tax betalen berekend aan de hand van de afgelegde kilometers.
De enige energiebron die "niet" getaxeerd voor een voertuig gebruikt mag worden is electriciteit.
|
Ik rijd niet op lpg; te duur.
Waarom denk jij dat je problemen krijgt als je met iets anders rijd lpg in je gastank. En toelating krijgen voor andere brandstoffen de dan deze die je in een tankstation kan krijgen is geen probleem.
En moet enkel de wetgeving in verband met de keuringen er voor volgen.
En dat zulke processen worden verloren is onzin. Ook de rechters moeten zich aan de wet houden en kunnen geen dingen bestraffen die niet strafbaar zijn.
En je hebt zelfs voertuigen die op perslucht rijden. hoe ga je die takseren. per liter lucht of wat.