Los bericht bekijken
Oud 18 september 2006, 16:37   #91
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sodoirt Bekijk bericht
Jij denkt dat de mensen oerdom zijn. Zoals jezelf? Maar dat laat ik aan anderen over!

Ik heb je toch al geschreven dat Oxfam meerdere malen reeds op de vingers getikt werd door Oxfam International en die waren OOK niet aanwezig in de UK! En geef eens de bedragen die Oxfaml BE aan Oxfam int geeft? Dat zul je niet kunnen want hun boekhouding is zo opgesteld dat men al het gefoefel moet beschermen voor het daglicht.
Lees maar eens, indien je de moed hebt:
http://www.doordacht.be/index2.htm

Het is niet omdat een NGO ons heeft kunnen overtuigen met een lovenswaardige boodschap en trieste plaatjes om te schenken, dat diezelfde NGO geen morele plicht zou hebben om zuinig en resultaatgericht met onze centen om te springen. Zo heeft de NGO ondertussen wel een draagvlak voor zichzelf gecreëerd om dan weer de overheid aan te sporen haar te steunen.

En dat komt van oa ex-medewerkers van Oxfam!

En die link die je geeft van 1212, dus de SUPERFOEFELAARS! zegt NIETS maar dan ook NIETS over welke hulp! Alleen een tekstje op Internet van nog geen 700 letters!

Je kunt NIETS staven over hetgeen je schrijft van Oxfam België en 11.11.11 ivm Darfoer!!! Alleen maar een zak wind!
Je bent de zaken aan het omdraaien. Waar kennen we dat van? Ik heb nergens beweerd dat Oxfam, 11.11.11 of AZG "perfecte" organisaties zijn. En ik ben het vanzelfsprekend eens dat ze transparante en efficiënte werking moeten hebben. Ik heb alleen je bewering ontkracht als zouden die organisaties zich niets aantrekken van Darfur omdat ze niet deelnamen aan de Global Day for Darfur. Jij wil graag blijven negeren dat die organisaties wel degelijk (al dan niet onrechtstreeks) aan humanitaire hulp doen in Darfur (en dat al sinds het prille begin van het conflict) en ook dat die organisaties één van de weinigen zijn die op regelmatige basis aandacht vragen voor het conflict. Oxfam International is niets meer dan het overkoepelende orgaan van 12 "lokale" Oxfam organisaties ("Oxfam International is an international confederation, comprised of 12 independent non-government organizations dedicated to fighting poverty and related injustice around the world"). Je kan dat blijven ontkennen, maar dat is nogal belachelijk. En Oxfam International houdt zich wel degelijk bezig met noodhulp in Darfur. Ook dat kan je blijven ontkennen, maar ook dat is nogal belachelijk. En over het geld dat het Belgisch Consortium inzamelde voor Darfur: dat is terecht gekomen bij Caritas International België die ook al jaren een hulpprogramma hebben lopen in Darfur.
Edina is offline   Met citaat antwoorden