Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje
Maar ik zeg ook niet dat hij ongelijk heeft inverband met het radioactief afval, ik zeg enkel dat het er is en dat het beter zoveel mogelijk kan vermeden worden net als men het best de CO2 en alle andere afvalstoffen van fossiele brandstoffen kan zoveel mogelijk kan vermijden.
Ik weet zelf ook wel dat een totale uitschakeling van deze afvalstoffen in onze samenleving niet mogelijk is.
En ik weet ook dat het gebruik van alternatieve energiebronnen weer andere afvalstoffen en problemen geeft.
Ik ga zeker niet ontkennen dat die geen nadelen hebben.
Maar ik persoonlijk heb een grondige afkeer van alles wat met kernenergie te maken heeft en dat om stikt persoonlijke reden.
|
Alleen zijn die strikt persoonlijke redenen eigenlijk niet of amper relevant in het debat.
Het hele energievraagstuk is een enorm complex vraagstuk, maar in essentie zit je met een vraag naar energie die je moet invullen (tenzij je helemaal anders wil gaan leven en een sprong terug in de tijd wil maken), en alle mogelijke manieren om energie op te wekken, hebben wel één of ander nadeel. Doel is om die oplossing te vinden die de hele maatschappij (wereldbevolking) het beste uitkomt en die het efficiëntste omspring met alle(!) resources, niet de oplossing die deze of gene drukkingsgroep het beste uitkomt (zoals vandaag veel met groene energie en wkk gebeurt)