Los bericht bekijken
Oud 18 september 2006, 19:41   #109
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Als ik zeg dat de gevolgen van kernafval niet gekent zijn, dan gebruik in de uitspraak van iemand die In mol werkt.

In Mol werken is nog niet hetzelfde als expert zijn met betrekking tot radioactiviteit of nucleaire energie.
Als ik zeg dat kernafval weliswaar gevaarlijk maar beheersbaar en niet dramatisch is, dan baseer ik me ook op uitspraken en schrijfsels van professor d'Haeseleer en zijn ploeg.

Citaat:
En ik weet dat het echt niet zo'n onschuldig goedje is als sommige beweren.
Dat heb ik dan ook nergens gezegd.

Citaat:
De veiligheidsmaatregelen die worden genomen in Doel en in Mol en bij het transport er van zullen zekers niet voor niks zijn.

Er is dan ook niemand die zegt dat je dat afval zomaar moet gaan behandelen als de eerste de beste vuilzak die je op straat tegen komt. Die veiligheidsmaatregelen zijn met een bepaald doel, maar die maken het afval er niet gevaarlijker op.
Bij Imec of Photovoltech (zonnecellen) zijn de veiligheidsmaatregelen ook niet van de poes weet je...

Citaat:
En een scheurtje er in is voldoende om half Antwerpen ziek te maken en tegen zijn 40ste op het kerkhof te krijgen

Niet echt; al was het maar omdat je dat scheurtje al detecteert nog voor het echt een besmetting kan veroorzaken.

Citaat:
Mag het dan vanachteren in je tuin worden gezet en opgeslagen worden.
Als je dat op een degelijke manier doet? Tuurlijk, waarom niet.

Citaat:
En als je het over beheersbaar hebt dan kan je ook zeggen dat de opwarming van de aarde beheersbaar is.
Nee; kan jij de hele klimaatswerking beinvloeden of zelfs nog maar voorspellen? Dat kunnen ze nu nog steeds niet; wat zouden ze dan de opwarming van de aarde kunnen beheersen?

Citaat:
De gevolgen als er iets fout loopt kennen we al, nu enkel nog wachten tot het een tweede maal deftig fout loopt.
Ah, wat zijn dan die gevolgen en waarom denk je dat het intussen niet nog alleens fout is gelopen?

Citaat:
En de vraag is niet als er ooit nogeens iets fout loopt, maar wanneer en waar zal het de tweede keer deftig fout lopen?
En waarom zou het per se nog eens een tweede keer heel hard moeten mislopen? Heb je daar argumenten voor?
Sfax is offline   Met citaat antwoorden