Los bericht bekijken
Oud 18 september 2006, 23:14   #151
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mamaloe Bekijk bericht
Denk jij nu echt dat je ze een "gunst" gaat bewijzen door ze naar hun zogenaamde "thuisland" terug te sturen???

Marokkanen die in de zomer naar Marokko op vakantie gaan om hun familie etc. terug te zien (en hetzelfde geldt voor Turken trouwens), die worden daar in't zak gezet als eender welke westerse toerist. Ze worden daar niet meer als "Marokkaans" of "Turks" gezien, namelijk.

Praat er maar eens over met een paar Marokkanen of Turken (zeker die van de jongere generatie). De meeste van hen zijn hun banden met het zogenaamde "thuisland" aan het verliezen, en in rap tempo (al zullen ze dat niet durven toegeven, daarvoor zit de trots en het eergevoel nog te hoog).

Vooral de jongens, die gaan gewoon helemaal op in de Amerikaanse MTV-cultuur. Wat is er nu meer "westers"?
Tja, dat is juist wat ik zeg. Die mensen zitten tussen twee stoelen. Ik geef ze eerder de keuze: hier integreren en zich volledig aan onze waarden en normen aanpassen, al weet ik dat dit voor een moslim moeilijk is, of terugkeren naar hun thuisland.
Nu krijgt men mensen zonder roots en de moslimjeugd laat zich inderdaad in met MTV toestanden. Ze gedragen zich inderdaad niet als moslims, maar als gangsterrappers en doen die videoclips na.
Vanuit hun cultuur wordt de Westerse vrouw al als verwerpelijk afgeschilderd. In die videoclips laten ze extra sletterige meisjes zien, die zich in hun ogen extra uitdagend gedragen. Het gevolg is dat vele Westerse jonge meisje het slachtoffer worden van groepsverkrachtingen door deze ontspoorde jongeren, die ook nog eens leren via deze clips dat drugs best cool kunnen zijn. Als protest tegen de islamleer van thuis moeten ze dat eens gaan proberen.
In zo een afro-amerikaanse videoclip staken ze eens auto's in brand en rara wat er enkele weken later in Parijs gebeurde.

Het probleem stelt zich niet alleen bij de moslimjongeren, maar ook onze jeugd wordt bezoedelt door de vervaging van waarden en normen die de multicul samenleving met zich meebrengt.
Daarnaast zijn vele ouders ook te druk bezig met hun beroepscarrières en niet meer met de opvoeding van hun kinderen, die ze achter de PC of TV achterlaten. Of ze stellen de nobele daad om het extra geld dat ze met hun tweeverdienen bij elkaar rapen, in het inhuren van een au pair om voor de kinderen te zorgen.

Persoonlijk zitten we volgens mij op een keerpunt, waarin we elk terug onze waarden en normen zullen moeten bepalen en uitmaken in welke mate we deze kunnen verzoenen in een evenwichtige maatschappij, waar terug een houvast in zit.

Het moslimfundamentalisme is een reële dreiging, omdat het een totalitair systeem wil uitdokteren, dat ons allen terug in de donkere middeleeuwen zal brengen. Anderzijds kunnen we de Westerse waardeloze multiculkoek ook niet blijven slikken, vermits deze ons in een totale losbandigheid zal doen belanden en een anarchie waarin iedereen zijn zin kan doen, is even verwerpelijk als een dictatuur waarin geen vrijheid geldt.

Oost en West zijn cultureel gezien weinig compatibel en verplicht samenleven leidt tot wrevel en haat. Dat blijven ontkennen, zal het probleem enkel doen escalleren. Daarom stel ik voor dat moslims en andere culturen die hier niet op hun plaats zijn, het Westen verlaten en dat Westersgezinde migranten hier blijven om onze samenleving terug op te bouwen.