Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aangebrande Phönix
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door coosie
Persoonlijk denk ik dat we in de wereld met 1 probleem zitten, en dat is onverdraagzaamheid in de heel ruime zin. We gunnen niemand anders meer dan we zelf hebben, elk "anders zijn" wordt een bedreiging, een extreme mening misschien, maar in de hele wereld vind er volgens mij een bipolarisatie plaats. Of het nu tussen moslims en niet-moslims is, tussen franstalige belgen, nederlandstalige belgen, tussen rijk en arm, tussen zwart en blank, tussen communistisch en kapitalistisch, tussen man en vrouw, tussen arbeider, bediende en bedrijfsleider, noem het maar op, noem mij kortzichtig, ik bezie het als intolerantie.
Je zou denken dat met al dat internationaal verkeer, met het verenigd en groeiend europa, dat de mensen dichter bij elkar zouden komen, ik zie het omgekeerde gebeuren, en steeds vraag ik mij af, waarom ?
Waarom ? Ik weet niet of iemand mij daarin kan volgen en eventueel een andere mening over heeft, of misschien wel een antwoord op mijn "waarom", maar ik vind het alleszins een goede topic !
|
Het is in elk geval simpel op te lossen. Eens proberen niet altijd alles vanuit je eigen standpunt te bekijken. Velen hebben daar last van. Terwijl het eigenlijk veel prettiger is jezelf niet te serieus te nemen. Het is een misvatting dat je dan geen succes kan hebben. Stevaert bewijst dat. Die tracht er telkens een redenering achter te steken en wordt niet gehinderd door pretentie (soms overdrijft ie wel daarin). Van tijd tot tijd met jezelf lachen voorkomt dat anderen dit doen. Ik denk dat de keren dat iemand met mij lachtte op dit forum op 1 hand te tellen zijn. Het immer vasthouden aan het eigen gelijk zal uiteindelijk nog de ondergang worden van de meesten. Alleen komen ze pas tot dat vreselijke besef als ze, helemaal geslaagd in het leven, op hun sterfbed liggen. Wachtend op het laatste spuitje.
|
Jezelf niet serieus nemen, dit heb ik al een aantal mensen aangeraden op dit forum (vnl flaminganten), en dit is ook mijn Carpe diem, lach met jezelf minstens 1 keer per dag. Ik ben daar ook wel goed in moet ik toegeven, ik heb het dan ook geleerd van mijn grote held JB.
Hoedanook, ik voel mij hier serieus bij de neus genomen in deze topic. Ik dacht, van nu hebben we een topic over de kern van vele problemen, dus post ik hier een eerlijke, zo objectief mogelijke mening, en blijkbaar was dat hier allemaal om te lachen....

Ik ben er duidelijk ingelopen.....