Los bericht bekijken
Oud 20 september 2006, 14:02   #162
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

foutje gebeurt sorry

Citaat:
Nee; je type centrale bepaald de zekerheid van je energietoevoer, en die bepaald de stabiliteit van je netwerk.
niet van de energiebron, wel van de generator. groot verschil.

Citaat:
Die weten op dat vlak evenveel als ik; maar als je iets gaat verplichten en subsidiëren vanuit de overheid, dan is dat een logisch gevolg; dat zegt absoluut niets over de geschiktheid van die molens.
zij wel geld van de belastingbetaler en ik niet voor de zelfde dingen
kleine man word toch wel weer eens bedrogen dan.

Citaat:
Groot is goedkoper en is beter voor opnieuw stabiliteit; leuk toch nietwaar .
En in België zijn ze ook bezig met grote projecten (met subsidie, vanzelfsprekend); big deal; dat verandert weinig aan de realiteit achter zonnecellen. Een primaire energieleverancier zullen ze nooit zijn.
moeten ze ook niet, een ondersteuning voor de pikken zijn ze zeker wel.

Citaat:
Jij hebt een probleem met grootteordes eh jij .
Een kust heb je nodig voor getijdencentrales (rings a bell mr "you don't know your alternatives?). En met een watermolen ga je amper iets van stroom produceren, net omwille van het gebrek aan waterkracht.
Zoek de principes eens op van waterkrachtcentrales aub.
Ken er anders toch in België en die staan niet aan watervallen, maar aan kleinere waterstroomjes. En waterkrachtcentrales hebben idd een heel andere manier van werken als zo'n watermolen. Deze zijn zelfs niet vergelijkbaar.

En het mag idd groot gezien worden, maar moet niet het kan immers ook anders.

Citaat:
Leuk hoor; waar ga jij wonen? Waar ga je je andere natuur een plaatsje geven?
Zoals bij de meeste andere alternatieven, heb je ergens wel een idee dat het bestaat, maar heb je verder blijkbaar weinig kaas gegeten van de praktische kant van de zaak.
Waarom zou ik moeten verhuizen, ik maak juist nog plaats vrij om te gaan wonen, kan 3/4 van de olieindustrie afbreken.
En de verbrrandingsovens kunnen ook terug plaats ruimen

En jou kerncentrales,tja, die kunnen enkel met dure beton worden dicht gegooid en blijven verder natuurlijk een paar 100.000 jaar ontoegankelijk.

geen kennis, doe niks anders.

Citaat:
Maar dat moet je in perspectief zetten tegenover de industrieverbruiken; dan is dat weer peanuts. (al ga je mij niet horen zeggen dat je het daarom niet moet doen; verwacht gewoon niet dat zo'n zaken heiligmakend zijn en de problematiek oplossen).
Je moet idd als bekijken, maar wie zijn de grootste energieverbruikers in de industrie. ga dat eens opzoeken.
Zal je helpen , electrabel heeft op ieder van dat soort bedrijven een eigen plant.

Citaat:
Dat is geen aardwarmte maar opwarming door de zon; dat hoort in het puntje hierboven.
Als je het echt over je eigen tuintje hebt, dan zit jij met een probleem en zou ik dringend eens gaan kijken wat er onder je huis zit
Ik weet heel goed wat er onder mijn huisje zit.
veel geld.

en de warmte van de asfalt komt idd ook van de zon. maar die warmte komt ook van ergens anders en van waar ze komt maakt niet uit. ze gaat nu verloren.

Citaat:
Jij gaat Gaia nog op je dak krijgen als je dat doet
zal mij een zorg wezen, twee koperdraadjes in hun handen en de zweep op het paard. zullen dan wel een ander liedje zingen.

Citaat:
Alle energievormen die jij aanhaalt, worden er in besproken (met uitzondering van dieren en zo, maar ik hoop dat je zelf wel inziet hoe irreëel dat wel is). Het heeft een perfecte oplisjting van allerlei energiebronnen, stromen, hoeveelheden en nog veel meer.
Zoals ik al zei, een aanrader.
zal het wel eens lezen, maar weet nu al met zekerheid dat hun vergelijkingen niet kunnen kloppen, enkel en alleen als omdat er geen grootschaligheid van bioenergie is en deze pas nu echt worden toegepast.

En dat met die dieren is idd niet haalbaar, zeker niet op grote schaal. hoewel ........ niet verder op in gaan.

Citaat:
Pure ernst.
je weet toh dat de helft van de over zee vervoerde goederen energiedragers zijn. vandaar de vraag of dit soms een grap van je is.

Citaat:
Ik ben geen energiebaron, heb geen aandeel in een groot energiebedrijf en heb er geen link mee; maar ik volg je niet in hetgeen je hierboven zegt en dat puur op basis van de kennis die ik over die zaken heb (groot voor zonnecellen, gewoon voor de rest).
De andere eens goed en met open geest bestuderen. Je zal versteld staan van hun efficentie.

Citaat:
En wat denk je dat dieren te eten krijgen? Hoeveel akkers zijn er niet die enkel voor veevoeder bedoeld zijn?
deze zijn niet de groot verbruiker in de akkerbouw, maar de productie van voeding voor de mens is dat.

Citaat:
Dus de Filipijnen verbruiken quasi even veel als wij in België? Stevige stelling; dan vraag ik me toch af wie dat verbruikt als je in rekening neemt dat het gros van de bevolking daar nog steeds "zonder" energie leeft.
heb het hier niet over de gewone eilanden, maar over de eilendjes die niet van het toerisme leven en het gezag van de fillipijnse regering ook niet aanvaarden. hebben evenveel luxe als wij en hebben bijna continu licht branden rond hun eilandjes op het filipijnse leger te kunnen in de gaten houden.

Citaat:
De realiteit is dat er een hoop desinformatie rond kernenergie bestaat, gevoed door groene drukkingsgroepen en versterkt door onwetendheid en emotionaliteit omtrend Tsjernobyl. Als een Olivier Deleuze Mol gaat bezoeken en een drama maakt over een opslagvat dat wat roest en lekken vertoond, dan is hij puur aan desinformatie aan het doen. Hij creëert onnodige angst; die vaten zijn immers onbeduidend qua radioactief gevaar.
Ik ga nooit op één bron verder en gebruik steeds de twee kanten om een juister beeld te krijgen van iets en over iets.
Wie slechts naar één kant luisterd moet steeds een foute inschatting maken en zal daardoor ook een fout instelling nemen en verdedingen.

Citaat:
Daarmee dat een flink hoopje landen die uitstap nu al herbekijken?
Op aanraden van wie en onder druk van wie en daar wie bang gemaakt dat er anders een energie te kort zal zijn?

Citaat:
Nee; ik weet gewoon hoe je die opslag kan doen. Zeg ik dat je die 100000 jaar opslag continue op dezelfde plaats zal moeten doen, of zonder "hernieuwing" van het opslagmedium? Nee. Is het veilig op te slaan? Jazeker (tenzij je met collosale natuurrampen te maken krijgt, maar dan maakt dat ook geen barst meer uit).
Garantie dat die altijd zal kunnen en men dit altijd zal doen.
Men weet nu zelfs nog niets over de samenlevingen van 1000 en 2000 jaar geleden, waar kan jij dan de garantie geven dat men dit wel zal weten over ons binnen 10.000 jaar. Ik durf die garantie in elk geval niet te geven.

Citaat:
Edoch stop je niet met al die zaken omdat ze gevaarlijk kunnen zijn. Dat argument is dus eigenlijk een drogargument.
Ik zal ze ook niet meer gebruiken dan echt nodig is.
En steeds naar de veiligste oplossing grijpen.

Citaat:
Menselijke interactie bij kerncentrales is dan ook beperkt tot een minimum en altijd enkele keren doorheen een dubbelcheck gegaan.
computers kunnen ook fout beginnen lopen. Dus de kans op is nooit uit te schakelen ondanks alles.
Natuurlijk hoop ik ook dat er nooit geen tweede ramp als die in Tsjernobyl nog gebeurt en ben dan ook van het standpunt dat voorkomen beter is dan genezen.

Citaat:
En daardoor geneest men...
Maar toch gebruikt men het dus enkel om te doden, ook al geneest men er andere levende wezens mee.
Dit is dus zuiver een kwestie van welk standpunt je er over inneemt.
En ik vindt dat men er enkel mee dood.

Citaat:
Ja, en? Waar? China? De VS? Rusland?
wereldwijd

Citaat:
Waarom zou je dan in de eerste plaats je druk maken om al die mensen die nu lustig rondtoeren met de wagen?
Kyoto is dus absoluut iets overbodig?
fijn stof

En Kyoto is nodig om het terug vrije maken van de door de natuur opgeborgen co2 te stoppen, zijn twee totaal van elkaar staande zaken.

Citaat:
Hetgeen eerder een pleidooi is tegen het gebruik van Fossiele brandstoffen dan tegen het gebruik van kernenergie.
Nee, want men kende de gevolgen en gevaren van kernenergie en men heeft ze gewoon genegeert uit winstbejag.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden