160 euro gas en electricteit per maand? 'k geloof dat we het - op dit ogenblik - met minder doen.. maar 'k zou eens naar ons factuur moeten kijken... misschien toch maar eens de prijzen van de verschillende leveranciers vergelijken?
wat computers betreft, zou ik aanraden om computerclubs te contacteren.. daar zitten mensen die regelmatig vernieuwen, die er zelf wat aan kunnen prutsen en waarvan er allicht een aantal zijn die minderbedeelden willen helpen een gratis of zeer goedkope pc aan de hand te doen.. Ondernemingen zijn iets minder interessant omdat die - is mijn indruk - leasen of een of ander contract hebben met een grote leverancier.. misschien dat er meer kans is bij KMO's. Ik heb ook weet van een groot kantoor dat zijn PCs tweedehands verkoopt.
verder is het misschien interessant eens navraag te doen waarom bedrijven (die dan geen contracten aangaande PCs hebben) de PCs niet gewoon wegschenken.. wie weet zijn daar fiscale redenen voor.. als dat idd het geval zou zijn..(maar ik heb er dus geen weet van) dan ligt daar wel een mogelijkheid om actie te voeren..
Ik vind hogervermelde initiatieven lovend, maar ik begrijp niet waarom men externe hulp afweert... 'k zou toch aanraden om een VZW te overwegen.. Het heeft allerlei voordelen (ook nadelen), bovendien zou je kunnen ijveren voor een erkenning zodat giften aftrekbaar zijn.. op die manier kan je makkelijker gelden werven...
|