21 september 2006, 15:52
|
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL
Over de ontwikkelingen in Vlaanderen ben ik niet echt op de hoogte, maar als ik hoor en zie wat er in Nederland aan de hand is begin ik me zorgen te maken.
Als ik in contact kom met VMBO-leerlingen (Middelbaar beroepsonderwijs) hoort men zinnen die voor minstens een deel uit vloeken, rascistische opmerkingen, en beledigingen bestaan. Ook is geweld tegenover een leraren en medeleerlingen niet meer ongewoon. Vaak zijn een gebrek aan discipline, gebrek aan kennis en een veel te groot gebruik van genotsmiddelen oorzaken hiervan. Ook de slechte opvoeding van ouders kan iets hiermee te maken hebben. Als z�*j de toekomst van ons land moeten zijn, emigreer ik liever.(Ik heb veel te maken met dit soort taferelen, aangezien ik zeer dicht bij een scholengemeenschap woon, en ook verhalen van buitenaf hoor).
De VMBO is dan ook min of meer de afvalcontainer van het onderwijs geworden.
En "het gym" was ook al in mijn tijd een school voor de elite.
Die ruwe omgangsvormen vind je overal, ook in Vlaanderen en dan vooral in de grote steden.
Over oorzaken kan ik weinig zinnigs zeggen, maar ik verlang soms terug naar die goeie ouwe jaren '50, die ik een heel klein beetje bewust hen meegemaakt.
Maar ook de volwassen generatie van nu kampt met dit soort problemen. Te veel laag opgeleiden, niet geïntegreerde allochtonen, verloederde wijken, en geen hoop op de toekomst. Ik vraag me af of in België dit soort gebeurtenissen ook plaatsvinden, en wat jullie daar dan aan doen. Want in Nederland gaat dit hélemaal de verkeerde kant op!
P.S: Op de Gymnasia in Nederland is het omgekeerde bezig; Er is zich een elite aan het ontwikkelingen die zich afscheidt van de asociale massa.
|