Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
Citaat:
Zaventem zou zijn Amerikaanse vluchten moeten uitdiepen (momenteel landen (denk ik) en vertrekken (weet ik zeker) er dagelijks drie (AA, United en Delta). Als centrum van Europa zou Zaventem voor één van die drie of alle drie een uitstekende transatlantische thuisbasis kunnen zijn (er staan nog heel wat Sabenagebouwen quasi leeg).
|
Die Amerikaanse vluchten (AA vliegt op Chicago, UA op Washington, Delta op Atlanta en NY) zijn juist niet erg rendabel, omdat alle Amerikanen via Heathrow of de gaulle gaan. Nogmaals, België heeft helemaal geen nood aan een nieuwe intl. luchthaven, Zaventem zit nog mijlenver van z'n max.capaciteit, geloof mij. Dit wordt de zoveelste flop onder Verhofstadt. Chievres ligt trouwens niet veel verder van Parijs dan van Brussel, dus de keuze zal snel gemaakt zijn.
|
Ik kom elk jaar zo ongeveer wel in alle grote luchthavens van de VS, en ik kan u vertellen dat de Amerikaan vliegt naar waar hij moet gaan. Als hij Brussel wil bezoeken, dan neemt hij de vlucht naar Brussel, wil hij Amsterdam bezoeken, neemt hij de vlucht naar Amsterdam. Naar Atlanta of JFK (voor Delta), wordt hij toch als tussenstop gevlogen.
De grote truuk om een competetieve luchthaven te zijn ligt em in het aantrekken van de grote transport Hubs waar wordt volgetankt voor men over de plas vliegt.