Los bericht bekijken
Oud 6 mei 2002, 22:54   #31
Anonymous
Partijlid
 
Geregistreerd: 24 maart 2002
Berichten: 276
Standaard

Het is inderdaad een feit dat er in de criminaliteit steeds wapens zullen zijn, verbod of niet ... hence the word 'criminaliteit'

Waar het om gaat is dat gewone burgers vaak impulsief zouden durven reageren met hun wapen ... ook al hebben ze een 'opleiding' gehad om er mee om te gaan. Ik denk niet dat iemand die een wapen in zijn nachtkastje liggen heeft en een inbreker hoort bij zichzelf nog snel eventjes de regels van wettelijke zelfverdediging zal overlopen.

Bovendien, en nu speel ik even advocaat van de duivel, vind ik niet dat diefstal in verhouding staat tot moord (wat een realistisch gevolg kan zijn bij gebruik van een vuurwapen).

In Amerika, waar de wapenwetgeving veel soepeler is, hebben ze ondertussen bewezen dat burgers en wapens gewoon niet samengaan.

Ik wil hierbij wel vermelden dat er hoogstwaarschijnlijk wél veel mensen zijn die verstandig omgaan met hun wapen en vergunning, maar de meerderheid van 'goeden' (zoals in zoveel gevallen) moeten het bekopen omwille van die enkele 'slechten' ...
Anonymous is offline