Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door coosie
Om even verder te gaan op de discussie met moderator. Misschien moet dan niet de maker van een topic modereren maar duidt hij/zij iemand aan ?
Als een discussie dreigt uit te lopen in een welles/nietes spelletje, dan kunnen inderdaad de mede forum gebruikers een verwittiging geven dat ze moeten stoppen, doen ze dat niet, dan kan iedereen die dit gedrag storend vindt, hun negeren ?
Of, ik weet niet of dat volgens de nettiquette is, maar zijn er al een paar personen waarvan je de ervaring hebt dat ze telkens de discussie verzieken ? Misschien beseffen ze dit niet. Ik weet niet of dit wel netjes is, maar al deze personen waar je die problemen al mee gehad hebt, kan je misschien nu opnoemen. Gewoon opnoemen, niet belachelijk maken !!
De personen in kwestie kunnen dan vragen wat het probleem is, of andere forumgebruikers kunnen hun zaak dan bepleiten, of beamen ?Zo geef je die mensen ook de kans hun goede intenties te tonen ?
Moest iemand nu een probleem hebben met mijn discussievoering, dan zou ik het wel appreciëren als ik daar eerst op attent wordt gemaakt, en als ik blijf volharden, dat ik dan genegeerd wordt, ok. Ik kan dan ook zien of het maar 1 persoon is die dit probleem heeft , of zijn het er een aantal , van alle kleuren en strekkingen natuurlijk. Ik weet niet of jullie dit een democratische deal vinden ?
|
Het gaat inderdaad vaak om onschuldige postings die echter telkens weer reacties uitlokken die problemen opleveren. Het probleem is immer die confrontatie opzoeken. Wanneer iemand een grap maakt vanuit zijn politieke kleur, mag er dan iemand venijnig op reageren? En mag die grappenmaker dan systematisch verder blijven doen met (in de ogen van degene die zich aangevallen voelt) denigrerende opmerkingen? Dat dit niet bijdraagt tot de discussie weten we al. Alleen, in hoeverre kunnen/mogen we er iets aan doen?
Een lijst... Waarom niet? Als we erbij schrijven dat dit goedbedoeld is en niet om mensen af te breken. Hmhm. Er zijn namen bekend van mensen die constant de confrontatie opzoeken en dus doelbewust met vaak venijnige en persoonlijke berichtjes een discussie één richting opsturen. Ik zal er weldra eentje publiceren van een tiental namen, schat ik.