Los bericht bekijken
Oud 14 september 2003, 20:31   #25
Darwin
Banneling

Darwin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven
Darwin, waar kan ik die cijfers ivm met de moslimpopulatie eens nalezen?
stop het volgende eens in je Google :

min-twaafjarigen

dan kom je uit op een link naar een artikel in Knack waarin o.a. staat :

Anissa Temsamani: Ik ben zelf niet echt islamitisch opgevoed, maar een van mijn dochters is heel gelovig, ze voelt zich aangetrokken tot de islam. Dat is haar eigen keuze, ik wil daar zeker niet tegenin gaan. Voor veel jongeren is de hoofddoek een politiek symbool en een vorm van protest tegen de westerse beeldvorming van de Arabische wereld na de Iraanse revolutie en de Eerste Golfoorlog. Anderzijds is er ook sprake van een sociale druk.

Toen mijn moeder in de jaren zestig naar België kwam, droeg ze korte rokjes en plateauzolen. Maar de laatste tijd zie ik haar tot mijn verbazing af en toe met een hoofddoek. Waarom? "Omdat ik de enige van mijn generatie in onze Marokkaanse kennissenkring was die het niet deed en ik niet uit de toon wil vallen." Kijk, ik vind dat elke vrouw daar zelf moet over beslissen. Maar een hoofddoek moet zeker niet gezien worden als een achteruitgang in het emancipatieproces.

en

Moeten er verplichte quota komen voor allochtonen in het bedrijfsleven?

Anissa Temsamani: Volgens mij heeft de overheid hierin een belangrijke voorbeeldfunctie: bij de openbare besturen, bij de politie en in de ziekenhuizen moet een evenredig aantal allochtonen aan de slag kunnen. Pas daarna kun je van de bedrijven hetzelfde eisen. En neem nu het diversiteitsbeleid in de media: daar had men veel vroeger mee moeten beginnen. Nu er zich problemen met bepaalde jonge allochtonen stellen, wordt daar in de politiek en in de media op gereageerd.

Ik ken oudere allochtone vrouwen die al jaren in de politiek bedrijvig zijn, maar waar niemand naar omkeek. Nu is dat fenomeen ineens hip. Maar waar het echt op aan komt, is dat álle jongeren toegang tot degelijk onderwijs krijgen en kunnen doorstromen op de arbeidsmarkt. In Mechelen is veertig procent van de min-twaafjarigen van allochtone afkomst. Zij moeten straks voor mijn en jouw pensioen werken. Als we ons daar niet om bekommeren, is dat een tikkende tijdbom.

Moet er nog zand zijn? Binnen de tien jaar is die bom ontploft, gegarandeerd.

Bekijk ook eens in dit topic de reactie van een Belgische moslim genaamd Ali :

Het is zover : we worden geregeerd door de moslims
Darwin is offline   Met citaat antwoorden