Los bericht bekijken
Oud 23 september 2006, 08:35   #22
N-VA'er
Partijlid

Standaard

Citaat:
Vandaag een folderke van het Vlaams Belang Genk in de bus. Eigenlijk was het een folderke van Vlaams Belang nationaal, want de Genkse inbreng was schamelijk beperkt.
(Wie zei me trouwens dat in een andere topic dat de financiering van de partijpropaganda enkel komt van de lokale afdeling. Yeah right, zelf de inhoud wordt van de partijtop uit voorgekauwd, maar dit terzijde)
Gisteren toevallig zelf zo'n VB-foldertje in de bus gevonden, en ik had precies dezelfde indruk. Het leest echt als een opeenstapeling van passepartout-standpuntjes, die overal en nergens kunnen op slaan. Plaatselijke redactionele inbreng: nihil. (En maar best ook, de plaatselijke VB-ers hier een beetje kennende, zou dat toch niets meer zijn geworden, dan een lange scheldtirade aan onze gekleurde medemens.. En op het Madouplein zijn ze natuurlijk doodsbenauwd, om nóg een racismeveroordeling op te lopen.. Vermoedelijk mogen plaatselijke afdelingen dan ook helemaal geen teksten in mekaar knutselen, zonder ze vooraf ter inzage, goedkeuring en herschrijving voor te leggen aan de nationale VB-juristen..) Klap op de vuurpijl was wel, dat men op een gegeven moment in "mijn" gemeentelijk foldertje begon uit te wijden over een veiliger Merchtem. Allleen jammer, dat ik niet in Merchtem woon.. Ik begrijp het wel, hoor... Een gemeente beginnend met de letter "L", komt in de VB-database natuurlijke net voor de gemeente Merchtem..

(Gordon Sumner)
N-VA'er is offline