Los bericht bekijken
Oud 15 september 2003, 01:55   #76
Lesane
Provinciaal Statenlid

Lesane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie-José
Johan Caenen schreef:
"Iedere gemeenschap heeft voorbeelden nodig, mensen die hun "volk" de goede richting wijzen. Door hun opleiding kunnen ze kritisch kijken naar hun eigen opvoedingspatroon en de gevaarlijke valkuilen aanwijzen waar allochtonen dreigen in te trappen."

Daarvoor hebben de allochtonen geen intellectuelen nodig, zoals Johan steeds vermeldt. Diegenen die zich willen inburgeren zien zelf wel wat goed is voor hun kinderen. Ook zij zijn die amokmakers, het resultaat van een slecht integratiebeleid, grondig beu!
Persoonlijk hoop ik nog altijd op een allochtone woordvoerder die eens goed zegt waar het op staat. Het kan toch niet dat een hele volksgemeenschap door het krapuleuze gedrag van een deel van hun jongeren in een zeer slecht daglicht wordt gesteld. Niemand kan toch ontkennen dat de daden die door die jongerenbendes niemand ten goede komt, hunzelf op langere termijn ook niet. De autochtonen gaan erdoor al dan niet terecht op het Blok stemmen (mocht ik geen overtuigde N-VA'er zijn en zoals die redder in elkaar geklopt zou zijn, ik zou er geen geld op durven zetten dat ik niet op het Blok zou stemmen), die jongeren zelf komen in contact met het gerecht, de allochtone bevolking, in dit geval vooral Marokkanen, Turken en Oost-Europanen worden in een slecht daglicht gesteld, en dat blijft zo verder gaan he. Het wordt een vicieuze cirkel. En hier moet een einde aan gemaakt worden.

Wat me opvalt is dat de meesten hier wel enkele "goede" migranten kent waar men nooit problemen mee heeft gehad en waar men zelfs een goei pint mee zou gaan drinken. Het gaat dus niet op om alle migranten te stigmatiseren omwille van die klootzakjes. Maar daarom moeten ook de woordvoerders van de allochtone gemeenschap die mannen eens goed tot de orde roepen en hen gaat controleren, zoals al op enkele plaatsen gebeurt in Nederland. En natuurlijk moet het gerecht strenger optreden, want dit leidt alleen maar tot frustratie en onmacht bij IEDEREEN (behalve bij die etters die zich vooralsnog God wanen).
Lesane is offline