Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Argusx43
Eindelijk eens een site in het nederlands over het absurde van het evolutiegeloof:
http://www.eggen.nl/html/nieuws_specials_evolutie.html
Is het verwonderlijk dat meer en meer mensen tot de slotsom komen dat uit niets niet iets kan ontstaan dan door intelligentie?
'k Vraag mij af hoe velen er hier over denken.
|
Alle "
Kaffer-iaans" (of moet ik schrijven "Kafkaans" ?) geleuter en gezwam terzijde gelaten, even terug naar het eigenlijke onderwerp "Evolutietheorie is een geloof" zoals voorgesteld door Argus.
Ziehier mijn bedenkingen in een notedop en in telegramstijl :
1°
Evolutietheorie is geen "Geloof" maar een "Wetenschap":
"Geloof" verkondigt een Geînspireerde, Absolute, Eeuwige Waarheid, "Wetenschap" daarentegen een Controleerbare, Relatieve en Tijdelijke Waarheid....
2°
Verwar Evolutietheorie niet met Abiogenesistheorie en Oerknaltheorie :
De Abiogenesistheorie handelt over het ontstaan van het leven, de Oerknaltheorie over het ontstaan van de kosmos...de Evolutietheorie over de ontwikkeling en de geschiedenis van het leven..Het zijn ook en voornamelijk uit wetenschappelijk oogpunt drie wel te onderscheiden theorieën...
3°
De aangegeven site vertoont alle kenmerken van een creationistische site en is om deze reden totaal onbetrouwbaar:
Deze kenmerken zijn de volgende : allegaartje tussen of amalgaam van "geloof" (God) en "wetenschap"(zie 1°), thesis van complot of samenzwering zonder enige bewijsvoering met oproep tot steun of medewerking, pseudo-wetenschappelijke literatuur of boeken van prof. dr. X of nog uit de kontekst gehaalde citaten uit het werk van prof.dr. Y...
4°
Ja, er zijn een aantal leemten in de evolutietheorie (zoals in alle wetenschappelijke theorieën) maar niet daar waar men ze doorgaans situeert...
Ik meen echter dat dit forum niet de geschikte plaats is om hierop in te gaan..lijkt mij eerder voorbehouden aan een wetenschapsforum..